سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/31
ی, 1393/04/01 - 10:43

درخواست مستند ساز برتر جشنواره سرزمین نور از مسئولین

مستند ساز رتبه برتر یازدهمین جشنواره سرزمین نور گفت: مسئولین باید از هنرمندان برای تولید آثار متعهد، فاخر و ارزشی حمایت کنند.

به گزارش کوله بار به نقل از سرزمین نور، مهدی فتحی، تدوین گر و کارگردان سینمای مستند، و نفر دوم فیلم مستند یازدهمین جشنواره سرزمین نور در حاشیه اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: از میان فیلم های مستندی که تا به حال ساخته ام، 5 اثر مربوط به دفاع مقدس و شهدای گمنام بوده و همیشه در طول عمر کاری ام، سعی کردم ارتباطم با شهدا برقرار باشد.

کارشناس سینما و تدوین فیلم، شروع فعالیتش را از سال 79 عنوان کرد و گفت: تاکنون 14 فیلم کوتاه و مستند ساخته ام و در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی، عنوان برتر را کسب کردم.

وی افزود: از طریق دوستان رزمنده ام خبردار شدم، جشنواره ای با موضوع سرزمین های دفاع مقدس برگزار می شود که تصمیم گرفتم، اثری نو در حوزه سینمای دفاع مقدس خلق کنم.

تدوین گر و کارگردان سینمای مستند ابراز داشت: قبل از کسب رتبه برگزیده در این جشنواره، یک بار هم در گذشته، مقام اول فیلم مستند جشنواره دفاع مقدس سال 87 را با فیلمی تحت عنوان «فرود فرشتگان»، کسب کردم.

فتحی خاطرنشان ساخت: فیلم مستندی که برای یازدهمین جشنواره  سرزمین نور ساختم، فیلمی 22 دقیقه ای تحت عنوان «هفت شهر عشق» که داستان فیلم سازی خودم است، بدین ترتیب که کارگردانی در حال ساختن فیلمی در مورد شهدای گمنام است، با جوانانی آشنا می شود که همچون شهدا در حال جهاد سازندگی در مناطق محروم هستند.

نفر دوم فیلم مستند یازدهمین جشنواره سرزمین نور با اشاره به انتقال پیام در قالب هنر، اذعان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، هر اندیشه ای در قالب هنر نگنجد، ماندگار نخواهد بود.

فتحی ضمن اشاره به شاخصه هایی برای پرداختن به موضوعات دفاع مقدس، عنوان کرد: مسئولین باید از هنرمندان برای تولید آثار متعهد، فاخر و ارزشی حمایت کنند و بودجه ای مناسب برای چنین هنرمندانی برای پیشبرد اشاعه فرهنگ دفاع مقدس اختصاص دهند.

وی، سطح کیفی جشنواره را مطلوب دانست و مطرح ساخت: آثار زیادی در این جشنواره ارائه شده که جا دارد بیشتر به آن توجه شود، چرا که هر چه در مورد دفاع مقدس و شهدا کار فرهنگی و هنری شود، باز هم کم است.

به گزارش بلاغ، مهدی فتحی نفر برگزیده در جشنوارهای: نماز و نیایش سال 84، دفاع مقدس سال 87، هدی سال 87، نماز سال 92 و دیگر جشنواره های معتبر بین المللی است.

انتهای پیام/
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.