سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
یکشنبه 1403/02/30
پ, 1394/08/28 - 00:57
در دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست‌وزیر روسیه مطرح شد:

در سفر پوتین به تهران اسناد مربوط به توسعه روابط دو کشور امضا خواهد شد

در دیداری که معاون نخست‌وزیر روسیه با وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان داشت بر لزوم گسترش همکاری‌های تهران – مسکو تاکید شد.
به گزارش کوله بار،  دمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه پس از دیدارش با محمود واعظی، رییس کمیسیون مشترک ایران و روسیه درباره سفر دو روزه‌اش به ایران گفت: در این سفر در رابطه با توسعه مناسبات دو کشور در قالب کمیسیون مشترک گفت‌وگو شد.
 
او ادامه داد:‌ کمیسیون مشترک ایران و روسیه وزارتخانه و دولت‌های دو کشور را در جهت توسعه مناسبات کمک می‌کند و هر قدر که ما گام‌های بیش‌تری در راستای افزایش مناسبات بین ایران و روسیه برمی‌داریم متوجه می‌شویم که چقدر کار بیش‌تری در این زمینه لازم است.
 
معاون نخست‌وزیر روسیه با اشاره به سفرهایش به تهران و اصفهان گفت: با وجود این که من مطالعات زیادی دارم ولی باز هم مسائل جدیدی را در سفر به این دو شهر آموختم که قبلا از آن‌ها بی‌اطلاع بودم. اطمینان دارم که ایرانی‌ها نیز کاملا از پتانسیل ما در روسیه آگاهی ندارند.
 
وی با بیان این که در گفت‌وگوهای انجام شده در ایران توافق‌های لازم برای حمایت هرچه بیش‌تر از کارشناسان دو کشور صورت گرفته است گفت: وزیر ارتباطات ایران نیز تایید کرد که عقد قرارداد خواهر خواندگی بین تهران و سن پترزبورگ و افزایش حمایت‌ها از تجار می‌تواند تاثیر به‌سزایی در توسعه روابط ایران و روسیه داشته باشد.
 
معاون نخست‌وزیر روسیه هم‌چنین از سفر هفته آینده پوتین به تهران خبر داد و افزود: رییس‌جمهور روسیه دوشنبه آینده برای دیدار با مقامات و شرکت در کمیسیون اقتصادی دو کشور به تهران سفر خواهد کرد.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان نیز با اشاره به سفرهای مسوولان ایران و روسیه به کشورهای یکدیگر خاطرنشان کرد: اوج این سفرها هفته گذشته بود که ما به همراه 60 نفر از مسوولان، معاونان وزیر و رییسان شرکت‌های خصوصی برای شرکت در کمیسیون اقتصادی مشترک مسکو رفتیم.
 
او ادامه داد:‌ در همین سفر تصمیم گرفته شد که رییس‌جمهور روسیه روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز به تهران سفر کند.
 
واعظی خاطرنشان کرد: روابط ایران و روسیه در حال گسترش است و ما در روابط سیاسی و امنیتی و همکاری‌های دوجانبه تعاملات خوبی با روسیه داشتیم و امید می‌رود که در آینده در زمینه‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی نیز تعاملات مثبت‌تری با یکدیگر داشته باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خاطرنشان کرد: طبق گفت‌وگوهای انجام شده قرار است خط اعتباری 5 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه‌های بین ایران و روسیه اختصاص داده شود هم‌چنین خط اعتباری دیگری بین بانک‌های دو کشور در رابطه با تعاملات 2 میلیارد دلاری استفاده شود تا برای انجام پروژه‌های مشترک ایران و روسیه از این خط اعتباری استفاده شود. هم‌چنین در رابطه با صادرات غیرنفتی ایران به روسیه نیز گفت‌وگو شده است.
 
واعظی با اشاره به 19 قلم کالای صادراتی ایران به روسیه گفت: قرار است تعرفه‌ها پایین آمده و مشکلات در زمینه صادرات ما با روسیه حل شود چرا که روسیه بازار بزرگی دارد و با توجه به مشکلاتی که این کشور با اروپا پیدا کرده است درهای روسیه برای صادرات ایران باز است.
 
رییس کمیسیون مشترک ایران و روسیه با اشاره به فهرست کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: روسیه می‌تواند پروژه‌های زیادی در ایران پیاده کند که 30 میلیارد دلار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است و امید است تا 4 یا 5 سال آینده این پروژه‌ها صورت بگیرد. این پروژه‌ها در حوزه‌های راه آهن، برق، کشاورزی، آب و پتروشیمی هستند.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هم‌چنین با گفت‌وگوهایی که در حوزه مخابرات با معاون نخست‌وزیر روسیه داشته است گفت: در حوزه مخابرات نیز مذاکراتی صورت گرفت که نتیجه آن خوب بود و با توجه به این که روسیه سابقه خوبی در پرتاب ماهواره‌ها دارد قرار است در این زمینه با ما همکاری داشته باشد.
 
او با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهور روسیه به ایران گفت: روز دوشنبه قبل از ظهر در حضور رییسان‌جمهور ایران و روسیه بین 5 تا 8 سند امضا خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، واعظی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اخبار منتشرشده مبنی بر فیلترینگ تلگرام گفت: متاسفانه در رابطه یک کار معمول ما بی خودی تبلیغات شده است. ما در گذشته با سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در ایران ارتباط داشتیم و به آن‌ها اعلام می‌کردیم در صورتی که قوانین جمهوری اسلامی را رعایت نکنند ممنوع خواهند شد و در صورتی که سالم باشند می‌توانند به کار خود ادامه دهند.
 
وی ادامه داد:‌ تلگرام بلافاصله به ما اعلام کرد که هرگز نمی‌خواهد کاربران در ایران به بخش‌های ناسالم دسترسی داشته باشند و به دغدغه‌های مردم و مسوولان ایران احترام می‌گذارند و فردی را مخصوص ایران مشخص کرده‌اند. هم‌چنین آن‌ها اعلام کردند که در صورتی که مسوولان ایرانی لازم بدانند که بخش‌هایی باید مسدود شود آن‌ها این کار را خواهند کرد و در جلسه امروز هم گفته شد تلگرام آمادگی دارد اقدامات لازم را انجام دهد بنابراین تلگرام به صورت کامل مسدود نخواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر همکاری‌های ایران و روسیه در سوریه و هم‌چنین نظر وی در رابطه با اقدامات تروریستی در فرانسه گفت: جمهوری اسلامی همواره با افراط گرایی مخالف بوده و با گروه‌های نظیر القاعده و داعش مخالف است. داعش در تضاد با امنیت منطقه و بین‌الملل است.
 
او تاکید کرد: با توجه به این که ما خود قربانی تروریسم هستیم، از روز اول مخالفت خود را با این گروه تروریستی اعلام کردیم و همواره در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده‌ایم و ایران و روسیه در سوریه به طور عملی با داعش مقابله می‌کنند و هرآن چه می‌توانند از طریق مشاوره دریغ نمی‌کنند و همکاری‌های خوبی بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم وجود دارد.
 
انتهای پیام/م
ایسنا

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.