سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/31
ی, 1393/04/01 - 11:01
سرهنگ ادیبی؛

روزهای اوج راهیان نور شمالغرب بعد از ماه رمضان

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه تمامی تدابیر لازم برای برگزاری راهیان نور در نظر گرفته شده است، گفت: پیک تابستانه راهیان نور بعداز ماه رمضان آغاز می‌شود که در آن ۱۰۰هزار زائر از مناطق شمال‌غرب بازدید می‌کنند.


به گزارش کوله بار، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا با اشاره به اینکه پیک تابستانه راهیان نور از اواخر تیرماه آغاز می‌شود، گفت: راهیان نور همه ساله در تابستان در مناطق عملیاتی که از نظر آب و هوایی در شرایط بهتری قرار دارند، برگزار می‌شود. امسال نیز آغاز اعزام راهیان‌ نور بعد از پایان ماه رمضان در دستور کار قرار گرفته است، این اردوها امسال در مناطق شمال‌ غرب کشور و در دو استان کردستان و آذربایجانغربی برگزار می‌شود و زائران در دو بخش ساماندهی شده و خودروهای شخصی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.
 
استقبال از راهیان نور شمال‌غرب
 
سرهنگ ادیبی با بیان اینکه مناطق عملیاتی در شمال‌غرب کشور از مدتی پیش راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات از نظر زیرساختی و راه‌های این مناطق، اردوهای راهیان نور شمال‌غرب و غرب کشور با استقبال بسیار خوب مواجه شده است.
 
وی افزود:امسال نزدیک به 100هزار نفر از مناطق عملیاتی 8سال دفاع مقدس شمال‌غرب ایران دیدن می‌کنند؛ با رایزنی‌های صورت‌گرفته با وزارت علوم، آموزش و پرورش و نهادهایی که در زمینه راهیان‌ نور فعال هستند، امسال سعی داریم دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتری را به این مناطق ببریم.
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به اینکه در سال گذشته آموزش‌ و پرورش تعهدات مالی خود را کامل انجام نداد، بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در سال گذشته اعتبارت لازم برای حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور را به طور کامل تأمین نکرد، نتوانستیم دانش‌آموزان زیادی را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم.
 

بهترین رویکرد برای ترویج ایثار و شهادت
 وی اردوهای راهیان نور را بهترین رویکرد برای ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت دانست و گفت: حضور در راهیان نور و زیارت مناطق عملیاتی در جنوب، جنوب غرب، غرب و شمالغرب کشور می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داشته و به نسل امروز و آینده نشان دهد که در 8سال دفاع مقدس مردم ایران چه جانفشانی‌هایی کرده‌اند.
 
سرهنگ ادیبی با تأکید بر اینکه تمامی تدابیر ایمنی را مورد نظر داریم، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته به هیچ وجه حادثه‌ای در این زمینه رخ نداده است. با این وجود ستاد مرکزی راهیان نور با همکاری تمامی نهادهایی که در زمینه راهیان نور فعالند و با کمک پلیس راه تدابیر لازم برای تأمین امنیت جاده‌ای، حمل و نقلی و اسکانی را برای راهیان نور را صورت داده است.
 
وی افزود: همچنین تمامی تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت ریلی کشور برای حمل و نقل زائران مناطق عملیاتی به کار می‌بندیم؛ به طوری که رایزنی‌های لازم برای استفاده از قطار برای مناطقی که این امکانات را دارند، صورت گرفته و تا جایی که ممکن است، برای اعزام راهیان نور از قطار استقاده شود.
 
همه زائران راهیان نور بیمه هستند
 سرهنگ ادیبی درباره مسئله بیمه راهیان نور و جبران خسارت حوادث احتمالی نیز افزود: با توافق‌نامه‌ای که میان ستاد مرکزی راهیان نور و وزارت اقتصاد و دارایی در سال گذشته امضا شد، در تمامی فواصل سال و در تمامی مناطق عملیاتی زائران تحت پوشش کامل قرار دارند.
 
وی افزود: تمامی زائران اعم از ساماندهی شده و کسانی که با خودروهای شخصی در این مناطق حضور پیدا می کنند تحت پوشش کامل بیمه قرار دارند و در صورت احتمال بروز هرگونه حادثه‌ای، هیچ مورد از نظر پرداخت غرامت وجود ندارد و خانواده‌ها نباید از این لحاظ دغدغه داشته باشند.
 
دبیر ستادمرکزی راهیان نور با بیان اینکه امکانات رفاهی برای زائران نیز در مناطق عملیاتی توسعه یافته است، گفت: زائرانی که با خودروهای شخصی و به شکل خانوادگی به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند، از امکانات رفاهی خاصی که مورد نظر قرار گرفته است، بهره‌مند می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.