سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/10
ی, 1403/01/26 - 10:32
استاندار کرمانشاه خبرداد :

یادمان‌های دفاع مقدس باید مردم محور باشد

استاندار کرمانشاه گفت: توفیق واقعی در عرصه راهیان نور با حضور و مشارکت مردم محقق خواهد شد زیرا مردم بهترین حافظ یاد و راه شهیدان هستند.

به گزارش کوله بار از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در دیدار دبیر ستاد مرکزی راهیان نور که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در استانداری برگزار شد، افزود: مشارکت مردم در اردوهای راهیان نور فقط حضور زائران در این اردوها نیست بلکه در شهرها و مناطق مقصد راهیان نور نیز لازم است زمینه برای حضور و همراهی ساکنان و اهالی در پاسداشت یاد و خاطره شهدا مهیا باشد.

وی اظهار کرد: مردم خودشان بهترین حافظ و نگهدار راه و یاد شهیدان هستند و اگر جایگاه آنان در طراحی یادمان‌ها و اردوهای راهیان نور به خوبی دیده و تعریف شود، شاهد بالاترین تاثیر این برنامه های گرامیداشت شهدا خواهیم بود.

صحرایی مناطق عملیاتی استان از جمله مرصاد و بازی دراز را متعلق به مردم دانست و گفت: متاسفانه در طراحی اولیه یادمان مرصاد به عنوان قله یادمان‌های دفاع مقدس در استان، به بافت زندگی مردم و اهالی منطقه توجه کافی نشده بود که ما پیشنهاداتی برای اصلاح این موضوع عنوان کردیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: یادمان مرصاد می‌تواند دست کم پنج برابر وسعت فعلی گسترش پیدا کند و فرصتی برای معرفی داشته‌های با ارزش فرهنگی و معنوی و شهدای استان به میلیون‌ها زائر اربعین، ده‌ها هزار راننده کامیون ترانزیت و انبوه مسافران طول سال از این مسیر باشد.

صحرایی تاکید کرد: وقتی از توجه به جایگاه مردم در طراحی یادمان‌ها دفاع مقدس صحبت می‌کنیم یعنی در ساخت، معماری و برنامه‌های این اماکن لازم است ترجمه مردمی سازی خود را نشان دهد.

سرهنگ روح الله محمد حسین‌زاده دبیر ستاد مرکزی اربعین نیز با استقبال از ایده‌های استاندار کرمانشاه برای بازطراحی یادمان مرصاد گفت که تصویب این موضوع را در مرکز پیگیری خواهد کرد.

همچنین در این دیدار هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای احداث و تکمیل یادمان‌های دفاع مقدس در شمال و غرب استان کرمانشاه انجام شد.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.