سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/31
پ, 1393/07/24 - 11:37
مسئول کمیته خادمین راهیان نور:

3500 خادم الشهدا در ایام عید در زیارتگاه ها حضور خواهند داشت

محمد حاجی رحیمی با بیان اینکه 21 هزار نفر داوطلب برای خادمی شهدا در یادمان های راهیان نور ثبت نام کرده اند، گفت: برای ایام عید به قید قرعه 500 خواهر و 3 هزار خادم برادر انتخاب می شوند که در هر زیارتگاه بنا به آن تعداد خادم که برای آن زیارتگاه پیش بینی شده است اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار کوله بار، مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور اظهار داشت: خادم الشهدا یکی از عرصه های مهم و تاثیر گذار در عرصه راهیان نور است که با ترویج ان شاهدیم هر ساله تعداد بسیار زیادی از جوانان داوطلبی خود را برای این امر اعلام می کنند.

وی با بیان این که در ایام نوروز با توجه به استقبال میلیونی مردم برای حضور در یادمان های راهیان نور در یادمان ها تعداد زیادی خاد الشهدا نیاز است، گفت: جوانان کشور با توجه به تاثیرگذاری این عرصه تماس های زیادی برای ثبت نام و خادمی در یادمان های راهیان نور نوروزی داشته اند و از مهر ماه سایت خادم کوله بار برای همین منظور و ثبت نام از خادمین فعال شد تا برای سال 93 خادمان را ثبت نام کند.

مسئول کمیته خادمین راهیان نور ادامه داد: این ثبت نام ها با توجه به استقبال زیاد جوانان با سه مرحله تمدید تا ابتدای اسفند ماه ادامه یافت و تا دهم اسفند ماه حدود 20 هزار 600 نفر در سایت ثبت نام کردند، اما ظرفیت بکارگیری ما در یادمان ها با احتساب کل زمان اصلی راهیان نور در نوروز و قبل از آن 3500 نفر خادم است و ما ناچاریم تا از مابقی عزیزان در مابقی سال در اردوهای جبهه میانی، غرب، شمالغرب، دانشجویی و دانش آموزی استفاده کنیم.

وی افزود: لذا برای ایام عید به قید قرعه 500 خواهر و 3 هزار خادم برادر انتخاب می شوند که در هر زیارتگاه بنا به آن تعداد خادم که برای آن زیارتگاه پیش بینی شده است اعزام می شوند.

حاجی رحیمی آمار هم از وضعیت اقشاری خادمین داد و گفت: ترکیب آماری ما در رابطه با خادمین 60 درصد دانشجو، 20 درصد طلبه، 10 درصد کارمند و 10 درصد هم سایر اقشار است.

وی تاکید کرد: نکته ای که اینجا مطرح است این است که باید یک هماهنگی میان ما با دستگاه های دیگری که در منطقه یادمان ها را مدیریت می کنند باشد و اعزام ها با ارتش، ناجا، وزارت جهاد کشاورزی و سپاه های استانی هماهنگ باشد و این غیر از 13 یادمانی است که در اختیار مستقیم خود قرارگاه مرکزی است.

مسئول کمیته خادمین ادامه داد: البته تعداد زیادی از یادمان ها و اردوگاه ها هم در اختیار سپاه های استانی است و از این جهت سپاه های استانی هم تعدادی خادم جدا از ساختار کوله با را استفاده می کنند.

وی جزئیات اعزام خادمین رارهم چنین برشمرد: اعزام ها 12 روزه است و دور اول آن انجام شده و دور دوم اعزام ها هم در حال انجام است و در واقع این اعزام ها در 48 روز و در چهار دوره 12 روزه انجام می شود و تا 13 فروردین ماه ادامه دارد.

حاجی رحیمی در پاسخ به این پرسش که برای نوروز امسال که همزمانی با ایام فاطمیه دارد چه برنامه هایی در یادمان ها توسط خادمین انجام می شود، تصریح کرد: در زمینه ایام فاطمیه هم که امسال عمده زمان راهیان نور نوروزی را در بر دارد تلاش شده تا در یادمان ها فضاسازی ها مبتنی بر همین امر انجام شود و با تغییر اساسی رویکردها یک رویکرد فاطمی در یادمان ها پیگیری شود که بحمدالله با توجیه صورت گرفته و استعداد و تلاش عزیزان خادم فضاسازی خوبی در یادمان ها انجام شده و ان شاء الله بتوانیم با این کار قسمت کوچکی از دین خود را به بی بی دو عالم ادا کنیم.

وی افزود: به طور حتم شهدایی که ما توفیق خادمی آن ها را داریم هم ارادت ویژه ای به آن حضرت دارند و در این امر ما را یاری خواهند کرد.

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهاین نور در انتها گفت: باید از خادمین عزیز عذر خواهی کنیم، هم به دلیل این که در سایت خادم کوله بار مدتی خلل ایجاد شد و هم به این خاطر که ما توان استفاده از تمام عزیزان داوطلب خادمی را نداشتیم و بالاترین ظرفیتی که می توانستیم داشته باشیم همین 3500 نفر بود که ان شاء الله با توجه به جاری بودن راهیان نور در تمام مدت سال بتوانیم از این عزیزان در سایر مواقع استفاده کنیم.
انتهای پیام/
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.