سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/17
ش, 1402/01/19 - 18:26

راهیان نور، ظرفیتی برای ترویج مکتب حاج قاسم

اردوهای راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش است. باید از فرصت و ظرفیت راهیان نور برای گسترش فرهنگ سرخ شهادت در جامعه و بسط و توسعه مکتب حاج قاسم بین نسل امروز بهره کافی و وافی را برد.

به گزارش کوله بار، راهیان نور، نام کاروانی که حرکت آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده‌ و تا امروز این حرکت ادامه دارد. کاروانی که از گروه های مختلف مردم، دانش آموزان، دانشجویان و... تشکیل شده است. این کاروان از سال ۱۳۸۴ که ستاد مرکزی راهیان نور تأسیس شد منسجم تر از همیشه به مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی کشور اعزام می شود.

 بیشتر این کاروان‌ها هم‌زمان با تعطیلات نوروز و نیز تعطیلات تابستانی، برای مناطق غرب کشور، فعال می‌شوند و مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌ها است.

کاروان راهیان نور دریایی نیز ابتکار جالبی بود که شکل گرفت تا جوانان و علاقمندان به تاریخ جنگ تحمیلی با مناطق دریایی خلیج فارس که صحنه رویارویی دلیرمردان ورزمندگان جان برکف کشورمان با متجاوزان عراقی و امریکایی ثبت شده آشنا شوند.

نسلی که ابعاد مختلف جنگ را نه لمس کرده اند و نه از نزدیک آن دوران را تجربه کرده اند. آنانی که توفیق حضور در این کاروان ها را داشته و به مناطق جنگی ایران و عراق اعزام می شوند به خوبی با جانفشانی های سرداران و فرماندهان بزرگ جنگ از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی آشنا می شوند. حاج قاسم درعملیات های بسیاری فرماندهی لشکر41 ثارالله را عهده دار بود. همان لشکر جان برکفی که جوانان رزمنده هرمزگان در پیروزی های آن به ویژه عملیات های آبی- خاکی حضوری پررنگ داشتند.

اکنون زمان آن فرا رسیده که مکتب حاج قاسم را در کاروان راهیان نور نهادینه کرد. مکتب حاج قاسم به معنای عمل کردن به مکتب اهل بیت و اجرای فرهنگ سرخ عاشورای حسینی با ایمانی واقعی و بصیرتی حقیقی است. اردوهای راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش است. باید از فرصت و ظرفیت راهیان نور برای گسترش فرهنگ سرخ شهادت در جامعه و بسط و توسعه مکتب حاج قاسم بین نسل امروز بهره کافی و وافی را برد.

امروز مکتب شهید سلیمانی یک ظرفیت بزرگ است که باید از آن استفاده شود. نکته بسیار مهم در ترویج و گسترش مکتب حاج قاسم بین قشر جوانان کشور، استفاده از راویان و افراد آگاه به مسائل جبهه و جنگ و آشنا با مکتب حاج قاسم است. مکتب حاج قاسم در کاروان های راهیان نور به افراد خبره و کسانی نیاز دارد که آن دوران سراسر پرافتخار جنگ را با گوشت و پوست خود لمس کرده و با ابعاد مختلف شخصیتی سردار دل ها به خوبی آشنا باشند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.