سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
س, 1396/06/28 - 09:55

اذعان رسانه آمریکایی به نقش خبرگزاری فارس در تقویت نفوذ رسانه‌ای ایران

یک وبگاه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اظهارات اخیر فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا ضد ایران، درباره افزایش نفوذ و برد رسانه‌ای جمهوری اسلامی و به طور خاص خبرگزاری فارس، ابراز نگرانی کرد.  
به گزارش کوله بار ، پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشته که «بُرد رسانه‌ای ایران در فضای آنلاین از طریق قدرت خبرگزاری‌های وابسته به نظام که شامل خبرگزاری فارس می‌شود، در حال گسترش است». 

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا  چهار روز قبل بود که در همایش امنیتی سالانه در اندیشکده مطالعات جنگ آمریکا اعلام کرد ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای، تغییری نکرده است.

ژنرال «جوزف وتل» در همین نشست با تاکید بر اینکه باید از جنگ سایبری علیه ایران استفاده شود، تصریح کرد: «در فضای مجازی باید رویکرد تهاجمی تر برای مقابله با ایران داشته باشیم».

طبق گفته این نظامی ارشد آمریکایی، همه فعالیت ایرانی‌ها در جایی است که به آن منطقه خاکستری می‌گوییم؛ فضایی میان رقابت متعارف بین‌المللی و درگیری مسلحانه که مستعد عملیات سایبری است.

وتل افزود: توانایی ایران برای استفاده از فضای مجازی با هدف انتقال و انتشار پیامشان، جنبه کلیدی است که باید با آن مقابله کرد.

در واکنش به این سخنان، یک پایگاه آمریکایی که تمرکز آن روی مسائل نظامی و دفاعی است، گزارشی منتشر کرده است.

عنوان گزارش «دیفنس وان» این است: «رهبران نظامی آمریکا درباره عملیات و اقدامات رسانه‌ای ایران نگرانی دارند».

در گزارش این پایگاه نظامی-دفاعی آمریکایی آمده است: «مقام ارشد نظامی آمریکا در خاورمیانه گفته که ایران در حال تقویت فعالیت رسانه‌ای و تلاش‌ها برای تاثیرگذاری خود در منطقه‌ای وسیع‌ است».

«دیفنس وان» ادامه داد: «یک نظامی ارشد آمریکایی که تجربه طولانی فرماندهی در عراق را داشته، گفت که نظامیان آمریکایی مزه تلاش‌های اخلالگرانه رسانه‌های ایرانی را چشیدند».

در ادامه گزارش از «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه که پیش از این سمت، مدتی هم مشاور سفارت آمریکا در عراق بود، این نقل و قول را آورده کرده که از زمان حضور آمریکا و جنگ آن علیه رژیم صدام حسین، ایران حضور رسانه‌ای گسترده‌ای داشته است.

وی گفته که «وقتی من بین 2003 تا 2010 در عراق بودم، من مقامات عراقی بسیاری را دیدم که تلویزیون‌ ایران(را در دفاتر و منازلشان) روشن نگه می‌داشتند. این مقامات، فقط شیعه نبودند بلکه شامل مقامات کُرد و حتی سُنی بود؛ کسانی که کل روز این رسانه ایرانی را روشن نگه می‌داشتند چرا که شاید یک بیانیه مهم از تهران بیرون بیاید. این نفوذ(رسانه‌ای ایران) را به وضوح می‌شد دید».

پایگاه «دیفنس وان» در ادامه از خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه‌های ایرانی نام برده که در حال تقویت «بُرد رسانه‌ای ایران» است.

در این قسمت گزارش آمده است: «بُرد رسانه‌ای ایران در فضای آنلاین هم از طریق قدرت خبرگزاری‌های وابسته به نظام که شامل خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ده‌ها رسانه دیگر می‌شود، هم در حال گسترش است».

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.