سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/13
د, 1393/09/10 - 07:19

امر به معروف و نهی از منکر ارتباطی با توهین و درگیری فیزیکی ندارد

مشاور دبیرکل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر میانه ای با توهین، درگیری فیزیکی و تعرض ندارد بلکه ترویج این فریضه به کاهش اسیب های اجتماعی می انجامد.

 به گزارش کوله بار، حجت الاسلام و المسلمین 'محمد حسین توانایی' روز یکشنبه در آیین معرفی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز، افزود:امربه معروف به هیچ وجه حرکتی فیزیکی محسوب نمی شود و تنها بر مبنای دلسوزی و رافت و مهربانی است.

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر هیچ میانه ای با بردن، بستن، درگیری و توهین و تعرض ندارد مگر در موارد خاص که در آن زمان دیگر اسمی از امر به معروف و نهی از منکر در میان نباشد.

توانایی اظهارداشت: قیام امام حسین (ع) در مسیر مقدس احیا و اصلاح امر به معروف و نهی از منکر بود و بنابراین امروز مهم ترین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مقابله با بی تفاوتی ها در برابر ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: بی تفاوتی هایی که با ضرب المثل هایی همچون عیسی به دین خود موسی به دین خود همراه است بایستی از میان مردم دور کرد.

وی اظهار کرد: بایستی مردم دلسوزانه مراقب رفتار خود و دیگران باشند تا ماموریت های پلیس به حداقل رسیده و پلیس به صورت قهری وارد عمل نشود.

توانایی افزود: اگر این امر در جامعه و ادارات محقق شود خیلی از مشکلات و تخلفات در جامعه کاهش یافته و دیگر نیازی به مراجعه به کمیته های انضباطی و حراست ها نخواهد بود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این آیین گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی تمام مسلمانان است که یکی از ماموریت های اصلی بسیج محسوب می شود.

سردار 'علی استاد حسینی' افزود: امروز در جامعه اسلامی از این دو اصل مقداری غفلت

شده و بایستی به دو فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بیشتر توجه شود.

وی یکی از برنامه های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان البرز را سالم سازی ادارات دانست و اظهار داشت: با سالم سازی ادارات و دور کردن این محیط ها از رشوه، دروغ، دزدی، بدحجابی و ... می توان آثار این فریضه را در جامعه مشاهده کرد.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به فعالیت بسیج در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن، افزود: بسیج بعد از دفاع مقدس در عرصه های مختلف حضوری فعال داشته است.

در این آیین، حکم سردار استاد حسینی فرمانده سپاه استان البرز به عنوان دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان البرز که از سوی آیت الله جنتی رییس ستاد فریضه امر به معروف و نهی از و منکر کشور منصوب شده است به این فرمانده اعطاء شد.

انتهای پیام /م

منبع: ایرنا

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.