سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/17
پ, 1394/08/28 - 08:29

برنامه جامع قطر برای قهرمانی در جام جهانی 2022

قطعا همه پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال شوکه شدند. با این حال به نظر می رسد قهرمانی قطری‌ها در این دوره از جام جهانی همه را بیش از قبل شگفت زده کند.

به گزارش کوله بار؛ به نقل از روزنامه سان، تیم ملی فوتبال قطر که تاکنون سابقه حضور در جام جهانی را نداشته است در صورتی که نتواند جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست آورد در دوره بعد با خیال راحت در مرحله انتخابی حضور خواهد داشت و باید به عنوان میزبان جام جهانی حضور داشته باشد.

 

روزنامه سان که مخالف سرسخت میزبانی جام جهانی از سوی قطری‌ها بود اعلام کرده است که این کشور کوچک آسیایی 10 اصل را به عنوان نیازهای اصلی برای رسیدن به قهرمانی در جام جهانی برای خود قرار داده است.

 

در زیر این 10 اصل قطر برای قهرمانی در جام جهانی را بررسی می کنیم.

 

1- قطر با حضور در رده 112 رده بندی فیفا در حال اجرای پروژه‌ای در فوتبال است که 200 میلیارد دلار هزینه دربر دارد و باعث می‌شود که این کشور آسیایی تا سال 2022 به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شود.

2- قطر به عنوان ثروتمندترین کشور جهان برحسب درآمد سالیانه هیچ مانع مالی برای رسیدن به اهداف خود ندارد. آن‌ها تاکنون توانسته‌اند بهترین بازیکنان، مربی‌ها و مدیران ورزشی را از سراسر جهان به خدمت بگیرند که اینها شامل ژاوی، ستاره سابق بارسلوناست که قرار است بعد از اتمام دوران فوتبالش مربیگری را در این کشور آسیایی ادامه دهد. خود ژاوی نیز اعتراف کرده که قطر پروژه بزرگی در سر دارد و آن، رسیدن به قطب جهانی در این رشته است.

3- استعدادیاب‌ها آکادمی تمام مدارس فوتبال را در قطر به شدت زیر نظر دارند و یک پایگاه اطلاعاتی قدرتمندی را برای ثبت و ضبط تمام جزییات مربوط به حرکات کودکان قطری ایجاد کرده است تا با پرورش آن‌ها این کودکان و نوجوانان تا سال 2002 بتوانند خودشان را به رده برترین‌های فوتبال جهان برسانند. تاکنون 400 کودک قطری تا سن 11 سال به این منظور در سراسر این کشور انتخاب شدند.

4- آکادمی بزرگ و مجهز در قطر جایی است که استعدادها را پرورش می‌دهد.

یک آکادمی در حد استانداردهای جهانی که از سوی ایوان براوو مدیر سابق رئال مادرید مدیریت می شود در قطر وجود دارد که امکاناتی فوق‌العاده دارد که نظیر آن در هیچ آکادمی دیگری دیده نمی‌شود. 240 کودک قطری به طور مرتب در این آکادمی زندگی می‌کنند و آموزش می‌بینند. این کودکان 7 روز هفته، 24 ساعته در این مراکز حضور دارند و کاملا از طرف دولت حمایت می‌شوند.

5- استخدام مربیان مجرب از آلمان و اسپانیا شروع شده است.

مانوئل نویر و ایگر کاسیاس دروازه‌بان های قطری را آموزش دادند. پله و مارادونا نیز از جمله افرادی بودند که اقدام به آموزش به کودکان قطری کردند و به نظر می رسد گذر زمان تاثیر آموزش این بزرگان را نشان دهد.

6- برنامه وسیع استعدادیابی قطر در سطح جهانی.

قطری‌ها برای موفقیت به سراسر جهان چشم دوخته‌اند و 500 هزار کودک را از آفریقا، آمریکای مرکزی و آسیا زیر ذره بین خود قرار داده‌اند. بهترین استعدادهای این افراد به دوحه دعوت خواهند شد تا در آکادمی قطر آموزش ببینند.

7- دادن ملیت قطری به ستاره‌های نوظهور فوتبال

قطری ها با پرداخت حقوق 800 هزار دلار در سال اقدام به کشف استعدادهای نوظهور در فوتبال و کشف آن‌ها کردند تا در آینده با دادن ملیت قطری از آن‌ها در ترکیب تیم ملی خود استفاده کنند.

8- تیمی که قرار است در جام جهانی 2022 از سوی قطری‌ها به میدان برود را فلیکس سانچس مربی کارکشته سابق آکادمی لاماسیای بارسلونا پرورش می‌دهد. او همان کسی است که اولین مربی حرفه‌ای مسی در آکادمی لاماسیا بوده است و او را پرورش داد و به تیم اصلی بارسلونا داد.

 

9- همکاری با باشگاه‌های اروپایی برای پرورش ستاره های قطری

قطری ها قصد دارند سال به سال تعداد لژیونرهای خود را افزایش دهند و حتی این کار را با پرداخت پول به باشگاه‌های اروپایی آغاز کردند. در حال حاضر 6 نوجوان قطری در باشگاه های بلژیکی حضور دارند. قطری‌ها همچنین به این منظور قصد دارند با خرید باشگاه های اروپایی زمینه را برای فرستادن بازیکنان‌شان به این کشورها فراهم کنند. پاری سن ژرمن یکی از تیم های بزرگ اروپایی است که توسط قطری‌ها اداره می‌شود.

 

10- نتایج خیره کننده آکادمی قطری‌ها با غلبه 6 بر یک بر جوانان برزیل و 5 بر یک برابر آکادمی منچستریونایتد

نتایج جالب قطری‌ها و نوجوانان آن‌ها که قرار است تا سال 2022 به تیم قطری برسند شروع شده است. آن‌ها اخیرا توانستند جوانان برزیل را 6 بر یک شکست دهند و آکادمی جوانان منچستریونایتد را نیز 5 بر یک از پیش رو بردارند. به این ترتیب اگر قطر را قهرمان جام جهانی 2022 ببینیم نباید خیلی تعجب کنیم.

 

انتهای پیام

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.