سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/19
س, 1393/07/15 - 09:50

فارن‌پالیسی: جو بایدن تنها دولتمرد آمریکا است که حقیقت را گفت

یک نشریه آمریکایی در واکنش به اظهارات معاون رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه گروه داعش را دست‌پرورده هم‌پیمانان آمریکا دانسته بود وی را تنها دولتمرد واشنگتن دانسته که به طور تصادفی حقیقت را بر زبان آورد.

به گزارش کوله بار یک نشریه آمریکایی در واکنش به اظهارات معاون رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه گروه داعش را دست‌پرورده هم‌پیمانان آمریکا دانسته بود وی را تنها فرد صادق دولت آمریکا خوانده است.

فارن‌پالیسی می‌نویسد جو بایدن مجبور شده دو بار از دو متحد اصلی آمریکا در پیکار علیه داعش معذرت‌خواهی کند و این به خاطر آن که وی اتهامات بی‌پایه‌ای را علیه آنها مطرح کرده بود، بلکه به خاطر آن بود که تصادفاً برخی حقایق ناخوشایند را بر زبان آورده بود.

آقای بایدن هفته پیش در یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد گفته بود ترکیه، عربستان و امارات، سه کشور متحد آمریکا در به وجود آوردن داعش نقش داشته‌اند و پس از واکنش سران این کشورها مجبور شد از تک تک آنها عذرخواهی کند.

فارن‌پالیسی می‌نویسد با آنکه آقای بایدن از این کشورها عذرخواهی کرده اما باید گفت اظهارات وی به ویژه درباره ترکیه صحیح هستند. ترکیه، به نوشته فارن‌پالیسی، تقریباً هیچ کاری برای بستن مرزهایش با سوریه انجام نداده و از اقدام نظامی مستقیم علیه داعش هم اجتناب کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.