سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/19
س, 1393/07/15 - 09:52

فعالان کُرد سوریه : احزاب کُرد با دخالت نظامی ترکیه در «عین العرب» مخالفند

فعالان کُرد با اعلام اینکه ترکیه از تمام گروه‌های معارض سوریه و داعش حمایت کرده است تاکید کردند که احزاب کُرد با دخالت نظامی آنکارا در عین العرب (کوبانی) مخالف هستند.

به گزارش کوله بار به نقل از شبکه خبری المیادین، «محمد ایبیش» نماینده اتحادیه دمکراتیک کُردها در سوریه گفت که جنگ در داخل کوبانی ادامه دارد و داعش نتوانسته است به آن وارد شود.

وی افزود که ترکیه شرطی برای ورود به کوبانی وضع نکرده ولی در عین حال به وعده‌های خود در قبال کوبانی عمل نکرده است.

ایبیش با بیان اینکه" ترکیه باید حمایت‌های خود از داعش بازنگری کند"،  تاکید کرد: «کُرد خوب برای ترکیه کُردی است که مرده باشد.»

در همین رابطه «کمال بیتالی» نویستده و روزنامه‌نگار کُرد گفت که شروط ترکیه که شامل ایجاد منطقه حائل و حمایت از ارتش آزاد بود محقق نشده است ، پس این کشور به چه دلیل در ائتلاف بین المللی که منافع این کشور را تامین نکند مشارکت کند؟

بیتالی با تاکید بر اینکه" احزاب کُرد دخالت ترکیه در قضیه کوبانی را رد می‌کنند"، گفت ترکیه از همه گروه‌های معارض سوریه و داعش حمایت کرده است.

داعش از دو هفته پیش به منطقه کُرد نشین عین العرب واقع در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه حمله کرده است و در حالی که فعالان حقوق بشر از احتمال بروز فاجعه انسانی در این منطقه خبر می‌دهند ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم  به تاسیسات نفتی و گازی سوریه در شرق این کشور حمله می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.