سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/20
د, 1393/07/14 - 11:41

مرجعیت عالی شیعه؛ ناخدای کشتی عراق برای رسیدن به ساحل نجات

مرجعیت عالی شیعه را می توان سوپاپ اطمینان ملت عراق و کشتی نجات آنها و ضامن حفظ عراق و عامل جلوگیری از کشیده شدن به سمت باتلاق فتنه هایی دانست که دشمنان داخلی و خارجی همواره به دنبال روشن کردن آتش آن بوده اند.

به گزارش کوله بار، آیت الله العظمی علی سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق به نیروهای امنیتی توصیه کرده است در برابر دشمن کاملا هوشیار باشند.

اخیرا جمعی از فرماندهان نظامی عراق به دیدار آیت الله سیستانی رفتند که طی این دیدار، هوشیاری، استقامت و آمادگی نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای حافظ مرزها  در جنگ با تروریست های تکفیری داعش مورد تاکید مرجعیت عالی دینی عراق قرار گرفت.

بی شک مرجعیت عالی دینی عراق که در شخص آیت الله العظمی علی سیستانی متبلور است، با فتوای اخیر درباره جهاد کفایی نقش بسزایی در بسیج طیف های مختلف مردم عراق برای مبارزه با تروریست های تکفیری ایفا کرده است و همین پشتوانه حمایت های مردمی بوده است که نیروهای ارتش عراق طی روزهای اخیر به موفقیت ها و پیروزی های چشمگیری در برابر تروریست ها دست یافته اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در این زمینه گفته است اگر مرجعیت عالی نبود، ارتش نمی توانست در برابر داعش پیشروی و موفقیت داشته باشد .

وی تاکید کرد نبرد با تروریسم تا پیروزی نهایی بر باندهای تروریستی ادامه خواهد یافت.مردم عراق در حال چیدن محصول تبعیت از ندای مرجعیت عالی دینی در جنگ بزرگ با تروریست های تکفیری و بعثی صدامی هستند، طی روزهای اخیر اخبار زیادی از پیشروی و موفقیت های نیروهای ارتش و گردان های مردمی عراق و آزادی مناطق مختلفی همچون  آمرلی، طوزخورماتو، روستای البشیر، ربیعیه و شهرهای دیگر منتشر شده است.

طیف های مختلف مردم عراق در کنار نیروهای ارتش با درک خطر بزرگ تروریسم به ندای مرجعیت عالی دینی برای جهاد علیه تروریست ها لبیک گفتند و در حال حاضر نبرد با تروریست ها مسیر امیدبخشی را طی می کند، تا جایی که نخست وزیر عراق به مردم این کشور درباره پیروزی نهایی بر تروریست ها اطمینان داده است.

مقاومت جانانه مردم آمرلی و پیروزی بر تروریست های تکفیری پس از هشتاد روز ایستادگی تحسین برانگیز یکی از ثمرات رهبری مرجعیت عالی دینی به شمار می رود.

مردم عراق تصمیم گرفته اند که تروریست های تکفیری را برای همیشه از کشور خود بیرون برانند، تروریست هایی که مرتکب هولناک ترین جنایات علیه همه طیف ها اعم از شیعه و سنی و مسیحی و ترکمان و ایزیدی و ... شده و می شوند.

روند موفقیت های مردمی و ارتش در برابر تروریست ها که با افزایش نفرت مردم مناطق تحت سیطره آنها همراه شده است، سبب دست زدن تکفیری ها به اقدامات جنون آمیز علیه غیر نظامیان شده است.

موفقیت های اخیر نیروهای ارتش و مردمی عراق یکی از ثمرات فتوای جهاد کفایی بود که آیت الله سیستانی هنگام سیطره تروریست های تکفیری بر شهر موصل و مناطق دیگر صادر کرده بود.

حیدر العبادی در این زمینه گفته است اگر فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی نبود، امکان پیشروی در برابر باندهای تروریستی داعش و پیروزی های پیاپی نیروهای عراقی وجود نداشت.

نخست وزیر عراق تاکید کرده است که دولت عراق همچنان به اجرای طرح های خود برای آزادسازی مناطق اشغال شده از چنگال تروریست ها با تکیه بر نیروهای مردمی به عنوان پشتوانه مهم ارتش عراق ادامه خواهد داد.

موفقیت ارتش عراق و نیروهای مردمی در حالی ادامه دارد که شایعات زیادی از سوی طرف های فتنه گر داخلی و خارجی برای مخدوش کردن وجهه گروه های مردمی منتشر شده بود تا جایی این گروه ها را شبه نظامیان طایفه ای می خواندند تا با این ترفند مانع پیشروی ها در برابر تروریست های تکفیری و بعثی صدامی شوند.

دستاوردهای بزرگ نبرد با تروریسم تاکنون بیش از گذشته، نقش مرجعیت عالی دینی در عراق را مورد تاکید قرار می دهد، نقشی که حتی مقامات خارجی از جمله غربی را وادار کرده است که به این مساله اعتراف و از آن تمجید کنند.

پیشتر دبیرکل سازمان ملل متحد، نخست وزیر ایتالیا و وزیر خارجه ترکیه به تمجید از نقش آیت الله سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق پرداخته بودند.

احمد داوود اوغلو چند ماه پیش زمانی که وزیر خارجه ترکیه بود، سفری به نجف اشرف داشت که طی آن اذعان کرد آیت الله سیستانی در مهار فتنه در عراق و منطقه نقش آفرینی کرده است.

این مقام بلندپایه ترک که اکنون نخست وزیر ترکیه به شمار می رود، تاکید کرده بود تلاش های آیت الله سیستانی در مبارزه با فتنه طایفه ای نه تنها در عراق بلکه در تمام منطقه قابل تقدیر است.

تمجید از نقش مرجعیت تنها به مقامات خارجی منحصر نشده است، بلکه جامعه اهل سنت عراق هم بارها از نقش بی بدیل مرجعیت عالی شیعه در حفظ وحدت قشرهای مختلف مردم و خاموش کردن آتش فتنه مذهبی تمجید کرده اند.

در این زمینه جماعت علمای عراق به رهبری شیخ خالد عبدالوهاب، فتوای اخیر آیت الله سیستانی در اعلام جهاد کفایی علیه تروریست های تکفیری را عاملی برای دفع فتنه و حمایت از اهل سنت دانسته و از شیوخ و خطیبان اهل سنت خواسته بودند از مرجعیت عالی دینی عراق الگو بگیرند.

علمای اهل سنت، نقش آیت الله سیستانی در حفظ وحدت ملی و خنثی کردن توطئه های دشمنان برای شعله ورکردن آتش فتنه مذهبی را ستوده اند.

مرجعیت عالی دینی عراق طی یازده سالی که از سرنگونی رژیم صدام معدوم می گذرد، بارها با هوشمندی و درایت و حکمت، توطئه های مختلف بیگانگان و دشمنان ملت عراق را خنثی کردند و مانع روشن شدن آتش فتنه مذهبی در عراق شدند که اوج آن زمانی بود که تروریست های تکفیری، جنایت هولناکی را در کاظمین با قتل عام هزاران زائر شیعه مرتکب شدند و عراق را در آستانه جنگ مذهبی و داخلی تمام عیار قرار دادند، اما مرجعیت عالی دینی با توصیه همه شیعیان به خویشتن داری و حفظ وحدت و جلوگیری از هر گونه اقدامی علیه اهل سنت مانع عملی شدن نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم های مرتجع عرب مخالف روند سیاسی پس از صدام در شعله ور شدن آتش جنگ مذهبی شد.

مرجعیت عالی دینی عراق بارها عراقی ها را به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرده است و به ویژه در زمینه سیاسی نقش تعیین کننده ای داشته است، به طوری که رهبران سیاسی عراق همواره تلاش کرده اند نقطه نظرات و رهنمودهای مرجعیت را برای حفظ وحدت و جلوگیری از فتنه سرلوحه خود قرار دهند.

نوع نگاه پدرانه و بی طرفانه مرجعیت عالی شیعیان به همه طیف ها و قشرهای  ملت عراق به ویژه اهل سنت و توصیه های مکرر ایشان به حفظ وحدت میان همه عراقی ها و گفتگو و دوراندیشی و عقلانیت و عدم کشیده شدن به سمت فتنه باعث اعتماد همه مردم و گروه های سیاسی به ایشان شده است، به طوری که علمای اهل سنت بارها به تمجید از نقش مرجعیت در حفظ وحدت و جلوگیری از ریخته شدن خون همه عراقی ها اعم از شیعه و سنی و مسیحی و ... پرداخته اند.

شیخ خالد المولا رئیس شورای علمای جنوب عراق از علمای اهل سنت این کشور از جمله کسانی است که بارها به تمجید از جایگاه مرجعیت عالی شیعه و نقش ایشان در حفظ وحدت و جلوگیری از ریخته شدن خون مردم در برهه های مختلف پرداخته است. وی از قول آیت الله سیستانی گفته بود که اهل تسنن نه تنها برادر ما که نفس و جان ما هستند.

هر چند دشمنان ملت عراق و برخی طرف‌های همسو با رژیم های مرتجع عربی که هیچ گاه خیر و صلاح ملت عراق را نخواسته و همواره به دنبال تحقق منافع و اهداف خطرناک خود بوده و هستند، بارها به جوسازی و تلاش برای تخریب وجهه آیت الله سیستانی پرداخته و فتوای اخیر ایشان را فتوا علیه اهل سنت قلمداد می کردند، اما این تلاش ها راه به جایی نبرده است.

مرجعیت عالی شیعه را می توان سوپاپ اطمینان ملت عراق و کشتی نجات آنها و ضامن حفظ عراق و عامل جلوگیری از  کشیده شدن به سمت باتلاق اختلافات و فتنه ها و افراطی گری دانست و فتواهایی که از سوی مرجعیت طی سال های پس از سرنگونی صدام صادر شده، همگی در این راستا بوده و هیچ گاه اختصاص به طیف شیعیان به طور خاص نداشته است، فتوای جهاد کفایی اخیر مهر تاییدی بر نقش رهبری هوشمندانه آیت الله سیستانی است.

همانطور که حیدر العبادی گفته است خطر همچنان وحدت عراق را تهدید می کند و عراقی ها همچنان به نبرد خود با تروریست ها ادامه خواهند داد و نقشه ای را که آنها و حامیانشان برای عراق ترسیم کرده اند، محو و نابود خواهند کرد و طولی نخواهد کشید که کشتی عراق با رهبری مرجعیتی بیدار و بصیر و هوشیار در ساحل ثبات و امنیت پهلو خواهد گرفت

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.