سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/17
س, 1394/08/26 - 11:30

مقام های انگلیسی معتقدند روحانی مودب است

به گزارش کوله بار، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس روز چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۱ نوامبر ۲۰۱۵) در تحلیلی به قلم کیم سنگوپتا نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دیدارهای مختلفی که در کشورهای اروپایی برگزار خواهد کرد از موضع قدرت گفتگو می کند.

ایندیپندنت نوشت: روحانی از زمانی که سال ۲۰۱۳ رئیس جمهور ایران شد به آمریکا، چین، ترکیه، افغانستان، روسیه و کشورهای زیادی در آسیای میانه سفر کرده است. در عین حال ، روحانی به غیر از دیداری کوتاه برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، تا این هفته از اروپا دیدار نکرده است.

این روزنامه می افزاید: روحانی در چند روز آینده با پاپ و مقامات ایتالیا و فرانسه دیدار می کند که این اولین دیدار یک رئیس جمهور ایران از یک کشور اتحادیه اروپا در مدت بیش از یک دهه به شمار می رود.

واتیکان اعلام کرد:«مذاکرات روحانی با پاپ فرانسیس صریح و شامل طیف گسترده ای از موضوعات خواهد بود و برای هموار کردن راه دوستی و اعتماد پایدار میان جمهوری اسلامی و کلیسای کاتولیک تلاش می شود».

ایندیپندنت نوشت: این توافق، کاتالیزوری برای گرم شدن روابط دیپلماتیک تهران با غرب بوده است. این گرم شدن روابط دیپلماتیک تهران با غرب ، موجب نفرت و نگرانی اسرائیل و جناح راست در آمریکا شده است. پس از سالها مطرح شدن اتهامات و تهمت زنی متقابل، به نظر می رسد ایران مورد پذیرش قرار می گیرد.

این روزنامه افزود: روحانی از زمان به قدرت رسیدن سفر کننده ای باتجربه شده ولی پیش از این در خارج از کشورش در کانون توجه قرار نداشته است. مقامات غربی که با روحانی ملاقات کرده اند می گویند وی فردی مودب است که آرام صحبت می کند و درک خوبی از سیاست واقع گرایانه دارد.

ایندیپندنت نوشت: یک دیپلمات ارشد سابق انگلیس که در حال حاضر در یک اندیشکده فعالیت می کند گفت :« بر خلاف تصوری که ممکن است یک فرد از تندروهای اسرائیل و جمهوریخواه پیدا کند ،روحانی یک عوام فریب جنجالی نیست. روحانی ادعا می کند رهبری مدرن از یک کشور مدرن است و این تصویری است که وی در این سفر از خود نشان خواهد داد»

ایندیپندنت افزود: این ابراز وجود روحانی در داخل کشور نیز دیده می شود و وی ظاهرا آمادگی بیشتری برای ایستادن مقابل نیروهای محافظه کار و مذهبی دارد. روحانی این هفته سخنان بسیار حساب شده ای را در دفاع از نارضایتی عمومی بیان کرد و گفت: «باید از دولت انتقاد شود ، قوه قضائیه باید مورد انتقاد قرار بگیرد و از مجلس باید انتقاد شود»

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.