سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/19
پ, 1393/07/17 - 07:32
رهبر جنبش انصارالله در نطق تلویزیونی:

نخست‌وزیر جدید یمن نباید از سوی برخی سفارتخانه‌ها تعیین شود

رهبر جنبش انصارالله یمن از دخالت سفارت آمریکا در یمن در امور داخلی این کشور خبر داد و گفت: تعیین نخست‌وزیر جدید یمن توسط رئیس‌جمهور و پس از دیدار وی با سفیر آمریکا ما را شگفت‌زده کرد.

به گزارش کوله بار، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در نطقی تلویزیونی به تشریح مواضع این جنبش در قبال آخرین تحولات یمن پرداخت.

این سخنرانی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که منصور هادی رئیس جمهور این کشور دیشب طی فرمانی احمد عوض بن مبارک را مأمور تشکیل کابینه کرد.

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای معرفی احمد بن مبارک به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور را نپذیرفت و آن را تصمیمی کاملاً خارجی اعلام کرد.

در نتیجه اعتراضات مردمی مستمر، رئیس جمهور یمن «محمد باسندوه» نخست وزیر این کشور را برکنار کرده و قیمت حامل‌های انرژی را کاهش داده بود، ولی معترضان با رد این اقدامات آن را تلاشی برای دور زدن خواسته‌های مشروع مردمی اعلام کردند.

سرانجام بعد از چندین هفته و ادامه اعتراض‌ها، قراردادی بین رئیس جمهور یمن و معترضان به امضا رسید که قرار شد تشکیل دولت شایسته سالار، لغو طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی و برکناری دولت فاسد را تضمین کند.

ملت یمن برای تحقق خواسته‌های خود به پا خاست

رهبر انصارالله در ادامه نطق تلویزیونی امشب خود افزود: ملت یمن در انقلاب مردمی خود با تمامی امتیازهای سیاسی و اجتماعی برای تحقق خواسته‌های خود به پا خاست.

وی تأکید کرد: ملت یمن با عزم کامل عمل نمود و بر تحقق خواسته‌های خود مصمم است.

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: نیروهای دولتی انقلابیون را به‌صورت وحشیانه‌ای در مسیر فرودگاه و نزدیک مقر ریاست جمهوری هدف قرار داد.

هیچ یمنی از مشارکت در فرایند سیاسی حذف نخواهد شد

رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد که رویکرد جدید باعث حذف هیچ‌کسی نشده و هیچ یمنی را از مشارکت سیاسی مستثنی نمی‌کند.

کسانی تلاش دارند انقلاب یمن را به شکست بکشانند

رهبر انصارالله هشدار داد که برخی تلاش‌ها برای سنگ‌اندازی در ایجاد دولتی عادل و مشارکت ملی وجود دارد. برخی تلاش‌ها برای مانع تراشی در مسیر انتقال [قدرت] وجود دارد و کسانی تلاش دارند که این انقلاب را به شکست بکشانند.

حمله رسانه‌ای علیه کمیته‌های مردمی حامی انقلاب

سید عبدالملک الحوثی در ادامه نطق تلویزیونی گفت: حملات رسانه‌ای گسترده‌ای علیه کمیته‌های مردمی که کنار انقلاب مسالمت‌آمیز ایستاد و از آن حمایت کرد، ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: دقت زیادی برای حفظ امنیت شهروندان وجود دارد و میزان زیان‌ها و خسارت‌ها بسیار کم بوده است.

توافقنامه صلح علیه گروه مشخصی نبود

رهبر انصارالله افزود: موافقتنامه صلح و مشارکت توافقنامه‌ای علیه گروه معینی نبوده بلکه بر اساس عدالت پایه گذاری شده بود.

وی گفت: خسارت‌ها در روز 11 سپتامبر تقریباً صفر بوده و تلاش زیادی برای حفظ امنیت هموطنان انجام شده است.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: دقت زیادی برای حفظ امنیت شهروندان وجود دارد و میزان زیان‌ها و خسارت‌ها بسیار کم بوده است.

عبدالملک الحوثی گفت: برخی طرف‌ها را نصیحت می‌کنم که به سیاست‌های اعلام شده که مبادی مشارکت را تقویت می‌کند، تکیه کنند و به دشمنی و درگیری روی نیاورند.

بر حل مسائل جنوبی‌های یمن مصمم هستیم/ تحریک فعالیت القاعده با تحریک خارجی

رئیس جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنانش گفت: برخی هستند که به ساکنان مناطق جنوبی یمن هشدار داده‌اند که این انقلاب با آنها مخالف است اما من می‌گویم که بر حل موضوع آنها بسیار مصمم هستم.‬‎

‫وی گفت: تحریک گروه القاعده در برخی استان‌ها از جمله البیضاء، با تحریک خارجی صورت می‌گیرد.‬‎

‫عبدالملک الحوثی تأکید کرد که استان حضرموت از سوی برخی قدرت‌ها که هرگز خواستار خیر و خوبی برای جنوب نیستند هدف قرار گرفته شده است.‬‎

از انتخاب نخست‌وزیر پس از دیدار رئیس‌جمهور با سفیر آمریکا شگفت‌زده شدیم

رهبر جنبش انصارالله در ادامه به موضوع تشکیل دولت جدید در یمن پرداخت و گفت: شخصی را از نخست وزیری کنار گذاشتند چون وی طرفدار هیچ گروهی در داخل و خارج نبوده است.‬‎

وی افزود: تعیین نخست وزیر جدید یمن توسط رئیس جمهور و پس از دیدار وی با سفیر آمریکا ما را شگفت‌زده کرد، این در حالی است که سفیر آمریکا در این توافقنامه حضور نداشته است.‬‎

 آمریکا آشکارا در امور داخلی ما دخالت می‌کند/ رئیس‌جمهور بر اساس خواست ملت عمل کند

رهبر جنبش انصارالله گفت: با وجود احترام برای بن مبارک که دارای برخی نواقص در معیارهاست اما قبول نمی‌کنیم که نخست وزیر آتی از سوی برخی سفارتخانه‌های معین، مشخص شود.‬‎

‫عبدالملک الحوثی گفت: سفیر آمریکا آشکارا در امور داخلی یمن مداخله می‌کند و از رئیس جمهور می‌خواهیم که بر اساس خواسته‌های ملتش عمل کند و بازیچه قرار نگیرد.‬‎

‫وی تأکید کرد که مرحله کنونی نیازمند نخست وزیری است که مورد توافق همه باشد.‬‎

فراخوان برای برگزاری تظاهرات از صبح روز پنج‌شنبه

رهبر جنبش انصارالله همچنین خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به تعیین "احمد بن مبارک" به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور شد و اعلام کرد که گام‌های دیگری نیز وجود دارد که کمیته های سازماندهی آن را اعلام خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.