سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/20
س, 1393/07/15 - 13:05
آیت الله سبحانی در دیدار اعضای ستاد بازسازی غدیر:

واقعه غدیر نشاندهنده ابدی و باقی بودن اسلام است

به گزارش کوله بار، آیت الله جعفر سبحانی که عصر امروز در دیدار با رئیس و اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر سخن می‌گفت، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) از هنگام بعثت مبارک خویش، مردم را به توحید و معاد و اخلاق دعوت کرد اما در مقابل این دعوت به اصلاح، گروهی از مشرکان صف آرایی کردند و البته این صف آرایی در برابر حق، به اسلام مختص نیست و همواره باطل در برابر حق می‌ایستد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: هرگاه مصلحی برای اصلاح جامعه خودش قدم برداشته است، در واقع برای اصلاح گروهی از افراد و سنت‌های آن‌ها اقدام کرده است و این گروه قعطا به مخالفت بر می‌خیزند و مشرکان مکه نیز به همین دلیل، انواع برنامه‌های مختلف را برای خاموش کردن اصلاحات پیامبر (ص) چیدند و به رسول پاک خدا، انواع تهمت‌ها را زدند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تهمت‌های مشرکان اما ذره ای از موقعیت ممتاز پیامبر (ص) نکاست زیرا 40 سال در بین آن مردم زیسته بود و از این رو به آزار و اذیت یاران وی روی آوردند که با مقاومت و شعار یکتاپرستی ایشان مواجه شدند.

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: حصر و تحریم اقتصادی، راه کار بعدی مشرکان برای نابود کردن نور خدا بود اما پس از سه سال، از کار خود پشیمان شدند زیرا اسلام روز به روز در حال پیشرفت بود و به خانه‌های ایشان راه یافته بود و دیگر این کارها مؤثر نبود، لذا به فکر کشتن پیامبر (ص) افتادند اما رسول الله (ص) به سلامت از مقابل دیدگان ایشان گذر کرد و به مدینه رفت.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مشرکان به ناچار به انتشار نشستند تا زمان مرگ پیامبر (ص) فرا برسد و می‌گفتند ایشان فرزند پسری ندارد و اسلام به پایان می‌رسد اما نبی اکرم (ص) در چند کیلومتری جحفه و در کنار غدیر خم، مردی را برای ادامه دادن رسالت محمدی معرفی کرد که معمار بعدی دین بود و همواره شهامت، تقوا و پاکدامنی خود را در صحنه‌های مختلف در دفاع از اسلام، ثابت کرده بود.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: غدیر بدین سان تمام رشته‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام را باطل کرد و مرگ پیامبر (ص) پایان بخش اسلام نشد بلکه با تدبیر خدا و ابلاغ پیامبر (ص) توطئه مشرکان خنثی شد.

آیت الله سبحانی با تاکید بر ضرورت توجه به موارد مطرح شدن در کتب تاریخی توسط علما، اظهار کرد: پیامبر خدا، مؤسس دین و علی (ع)، معمار باقی دین است و از این رو در بازسازی واقعه غدیر باید به موارد تاریخی اهتمام داشت.

مرجع تقلید شیعیان با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط ستاد بازسازی واقعه غدیر، تصریح کرد: آرزوی من این است که بازسازی واقعه غدیر در کنار آبگیر غدیر و چند کیلومتر جحفه صورت گیرد و بدین شکل مشخص می‌شود که اسلام دینی ابدی و باقی تا پایان جهان است.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.