سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/12
ش, 1393/03/10 - 09:49
راوی دفاع مقدس در گفتگو با کوله بار:

سِرِّ جراحات درجبهه ها می ماند اگر راویان نبودند

کوله بار: راوی دفاع مقدس گفت: سِرِّ نی در نینوا می مانداگر زینب نبودشعارراویان هم این است که سرجراحات درجبهه ها می ماند اگرراویان نبودند.

به گزارش کوله بار، محمد امین پوررکنی؛راوی دفاع مقدس اظهار داشت: بنده بنا به سخنان حضرت امام خمینی (ره) وادای تکلیف 8سال توفیق حضور درجبهه های حق علیه باطل را داشته ام  و اکنون در مقام راوی سپاه حضرت ولیعصر(عج) در مناطق عملیاتی فعالیت می کنم.

محمد امین پوررکنی؛راوی دفاع مقدس گفت: بعد از دوران دفاع مقدس با حضور در مناطق عملیاتی تجدید خاطره می کردم تا اینکه در سال 73 و 74با راه اندازی کاروان های دانشجویی به همراه این کاروان ها در مناطق عملیاتی روایتگری می کردم. در حال حاضرحدود 20 سال است که راوی دفاع مقدس هستم و همچنان با دفاع مقدس ارتباط دارم.

پوررکنی بیان داشت: با توجه به فرمایش وشعری که می گوید: سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود شعار راویان هم این است که سر جراحات درجبهه ها می ماند اگر راویان نبودند؛ به همین دلیل برای اینکه نسل امروز و نسل های بعد با دفاع مقدس،همیت ،جراحت مردم وکاری که نسل اول انقلاب دردفاع از انقلاب ،تمامیت کشوروجمهوری اسلامی انجام دادند آشنا شوند و بدانند که در چه وضعیتی ازانقلاب، کشورما با جنگ مواجه شد ومردم چطورایستادگی کردند درحالی که هیچکدام ازامکانات و پیشرفت هایی که امروزدرکشورما وجود دارد نبود وبنا به فرمایش حضرت اقا به معنای کلمه با دست خالی چگونه این جوانان در مقابل دشمن قرار گرفتند احساس تکلیف می کنیم که انشاءالله بتوانیم با زبان شیوا،مفهوم،عینی وبروز برای نسل ها ی جدیدروایتگری کنیم و بنده شاهد تاثرات حجیمی در این بیست و اندی سال که توفیق روایتگری را داشته ام بودم که ما بعنوان رزمنده برایمان حالت تحیردارد که چگونه روایات دفاع مقدس تاثیرات شگرفی بر روی مردم و جوانان می گذارد.

وی در باره ویژگی های راوی دفاع مقدس اظهار داشت: در روایتگری بایستی ازنسل دفاع مقدس استفاده کرد زیرا این نسل حالات و روحیات دفاع مقدس را دارد از جمله مهمترین ویژگی راوی دفاع مقدس این است که بتواند دفاع مقدس را بصورت ملموس و عینی برای مستمعین گویا کند در حال حاضرراویانی را تربیت می کنیم که با زبان های غیر ایرانی آشنا شوند تابتوانند برای زائرینی  که ازسراسر دنیا وارد مناطق عملیاتی می شوندروایتگری کنند  تا ارزش های دفاع مقدس را به همه جای دنیا صادر کنیم همانگونه که تاکنون صادر شده و تاثیراتی را درمقاومت ملت های دیگر در جای جای دنیا گذاشته است.

پوررکنی خاطر نشان کرد: راهیان نوردانش آموزی بایدبه گونه ای هدایت شود که دانش آموزان به همراه معلمان ومربیان خود درمناطق عملیاتی حضور و با سابقه انقلاب ،دفاع مقدس ومقاومت های مردمی آشنا شوندو در بحث راهیان نور دانشگاهی روسای دانشگاه ها،شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تمهیداتی دررابطه با راهیان نور بیاندیشد و قوانینی در دانشگاه ها ایجاد کنند. در حال حاضردو واحد از دروس دانشگاهی با عنوان  دفاع مقدس در برخی دانشگاه ها دانشجویان پاس می کنند در حالی که دانشجویان آشنایی با دفاع مقدس پیدا نمی کنند؛ زیرا بایستی دانشجویان درمناطق عملیاتی حضور وبا فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند .

انتهای پیام/
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.