سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/11
س, 1403/01/21 - 11:35
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خبرداد :

برپایی یادواره شهدای عملیات بازی‌دراز در ارتفاعات کرمانشاه

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار نفر از هموطنان در مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز و صعود به ارتفاعات آن حضور پیدا کنند.

به گزارش کوله بار از کرمانشاه، سعید بهشتی‌راد امروز _سه شنبه بیست و یکم فروردین _ در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات برنامه‌های سالروز عملیات بازی‌دراز از آمادگی کامل برای برگزاری آن خبر داد، اظهار کرد: یادواره شهدای عملیات بازی‌دراز و برنامه صعود سراسری به این ارتفاعات و مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور، طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳و ۱۴ اردیبهشت‌ماه) در شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: کاروان‌های راهیان نور بعدازظهر پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه وارد شهرستان سرپل ذهاب شده و ابتدا در مراسم سالگرد شهادت شهید شیرودی که عصر همان روز در محل یادمان این شهید در روستای زرینجوب برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یادواره شهدای عملیات بازی دراز هم بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه در جوار بقعه متبرکه احمد ابن اسحاق (ره) با حضور مسئولان استان و کشوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم صعود به ارتفاعات بازی‌دراز نیز از ساعت ۶:۰۰ روز جمعه چهاردهم اردیبهشت با حضور کاروان‌های راهیان نور از دامنه ارتفاعات بازی‌دراز آغاز خواهد شد.

بهشتی‌راد با بیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های سالروز عملیات بازی‌دراز فراهم شده است، اضافه کرد: تمام امکان اقامتی، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و دیگر ظرفیت‌های چهار شهرستان سرپل ذهاب، گیلانغرب، دالاهو و اسلام آباد غرب برای اسکان و پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور آماده شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ کمیته برای برگزاری برنامه‌های سالروز بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی‌دراز، تصریح کرد: انجام تمهیدات ترافیکی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه، تأمین نظم و امنیت برگزاری مراسم توسط نیروی انتظامی، تأمین سوخت جایگاه‌های عرضه سوخت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان و راهیان نور از دیگر تمهیدات لازم برای برگزاری این یادواره در کمیته‌های مربوطه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: امسال با توجه به استقبال بیش از ۴۰ هزار نفری شرکت‌کنندگان سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار نفر از هموطنان در مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز و صعود به ارتفاعات آن حضور پیدا کنند. عملیات ظفرمند «بازی‌دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در رأس آن‌ها خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

به گزارش ایمنا، در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی‌دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب‌نشینی شد.

بازی‌دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده‌بانی و رصد فعالیت‌های رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد.در عملیات بازی‌دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.