سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/12
س, 1396/02/05 - 20:48
حجت‌الاسلام شهیدی در کنگره «نامه‌ای به یک شهید» مطرح کرد

ترویج فرهنگ ایثار ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز از ۱۳ آبان سال ۴۳ تاکنون تقدیم انقلاب شدند و در جبهه نیز دانش‌آموزان زیادی حضور داشتند که باید برای ترویج عقاید آنها بکوشیم.
به گزارش کوله بار، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی «نامه‌ای به یک شهید»  با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و جمعی از مدیران آموزش و پرورش برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی در این مراسم با اشاره به تأسیس بنیاد شهید در اسفندماه سال 58 گفت: هدف از تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام (ره) رسیدگی به خانواده معظم شهدای قبل از پیروزی انقلاب بود چون آن زمان جنگ هنوز شروع نشده بود. قبل از پیروزی انقلاب 2871 شهید داشتیم و دو کار عمده بردوش بنیاد گذاشته شد. اول رسیدگی به خانواده معظم شهدا بود و دوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بود. پس از آن جنگ شروع شد و تعداد شهدا افزایش یافت. از قبل از انقلاب تاکنون به احتساب شهدای مدافع حرم حدود 220 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.
 
وی افزود: حالا که حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد هزاران توطئه علیه انقلاب صورت گرفته و شرق و غرب دست به دست هم دادند تا ارزشهای انقلاب را از بین ببرند آنچه که تا امروزه عامل اصلی عدم موفقیت دشمن در این زمینه بوده است، فرهنگ ایثار و شهادت است و همگی باید بکوشیم این فرهنگ را حفظ کرده و رشد دهیم. 22 اسفندماه روز تأسیس بنیاد شهید است و به همین منظور عنوان روز شهدا برآن قرار گرفت. زمانی که درسال 92 به بنیاد شهید آمدم همه پرسی صورت گرفت و بیشتر از حدو 1.7 درصد نسبت به روز شهدا شناختی نداشتند. هم اکنون گزارش 22 اسفند سال 95 پشت سر می‌گذاریم عدد این نظرسنجی به 50 درصد رسیده است.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به کنگره ملی نامه‌ای به یک شهید گفت: یکی از برنامه‌های روز شهید در اسفندماه سال 95 کنگره نامه به شهید بود. هدف از برگزاری این کنگره این بود که بفهمیم جامعه جوان ما از شهدا چه می‌خواهند و حرف دلشان با آنها در چه زمینه‌هایی است. طبیعتاً برای برگزاری این کنگره از آموزش و پرورش درخواست همکاری کردیم، من با وزیر آموزش و پرورش در این زمینه صحبت کردم و ایشان استقبال کرد. فراخوان اعلام شدو حدود 46 هزار نامه توسط دانش آموزان نوشته شد. محتوای این نامه‌ها ویژگی‌هایی داشت که واقعاً مسائل مهمی را به گوش مسئولین می‌رساند.
 
شهیدی محلاتی در ادامه تصریح کرد: می‌بایست این جشنواره تداوم داشته و ستادی تشکیل دهیم تا همه دانش آموزان در سال‌های آینده از آن استفاده ببرند. این مراسم اختتامیه نیز به منظور قدردانی از مدیران آموزش و پرورش، مدیران برخی مدارس و مدیران استانی بنیاد شهید به همراه دانش آموزان برگزیده جشنواره برپا شده است. از اولیای دانش آموزان می‌خواهیم تا آنها را تشویق به ادامه این حرکت کنند تاحتی گلایه‌ها و حرف‌های خود را در قالب نامه با شهدا در میان بگذارند.
 
وی با اشاره به شهدای دانش آموز کشور گفت: 36 هزار شهید دانش آموز از 13 آبان سال 1343 یعنی روز تبعید امام (ره) تا به امروز تقدیم انقلاب اسلامی شدند. در جبهه دانش‌آموزان زیادی حضور داشتند و حماسه های فراوانی به جا گذاشتند همانطور که بارها رهبری نسبت به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت توصیه داشتند می‌بایست برای ترویج عقاید آنها بکوشیم. دنیا امروز به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند از راه‌های معمول با ایران مقابله کند به همین دلیل متوسل به راه‌های فرهنگی شده است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اینها هجمه فرهنگی را با ما شروع کردند ما باید با همین اسلحه فرهنگی با آنها مقابله کنیم.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.