سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/11
چ, 1398/02/25 - 10:32
جوانپور:

راهیان نور یک عملیات فرهنگی است که دانشجویان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می کند

یکی از راه های انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت، همان راهیان نور است که الحمدالله سال های سال است که تکرار و انجام می شود و اثر آنرا هم در جامعه و هم در نسل جوان جدید می بینیم.

به گزارش کوله بار، مراسمی تحت عنوان اختتامیه اردوهای راهیان نور و جهادی و مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهریار دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز، با مدیحه سرایی کربلایی صابر رهنما، مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با روایتگری حاج جواد غفاری، رزمنده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس به اجرا در آمد.

مهمان ویژه ی این مراسم، سرهنگ گل‌محمد‌زاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا بود.

در حاشیه این مراسم، دکتر جوانپور به گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سخن در رابطه با موضوع همایش پرداخت.

وی گفت: راهیان نور یک عملیات فرهنگی است که دانشجویان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می کند. همچنین حضور در نزدیکی محلی که شهدا در آن نفس کشیده و زندگی کرده اند و به شهادت رسیده اند و درک ملموس آنها گوشه ای از این حرکت فرهنگی است.

جوانپور ادامه داد: لذا این برنامه یک عملیات فرهنگی است که جزو تأثیرگذارترین و نام آورترین های انتقال فرهنگ دفاع مقدس برا نسل دانشجو و نسل جدید می تواند باشد.

وی افزود: به نظر من یکی از راه های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، همان راهیان نور است که الحمدالله سال های سال است که تکرار و انجام می شود و اثر آن را هم در جامعه و هم در نسل جوان جدید می بینیم که امروزه در میان همان نسل جوان، شاهد شهدای مدافع حرم هستیم.

جوانپور اذعان داشت: دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه ها در این حوزه فعال است و همه ساله اعزام گسترده ی دانشجویان را انجام می دهد. دانشگاه آزاد جزو حوزه های فعال است و جزو دانشگاه هایی است که در این عرصه نیروی بیشتری را اعزام می کند، و با امکانات و مقدورات لازم یقینا در این زمینه پشتیبانی خواهد کرد البته تنها منحصر به تعطیلات عید نیست، بلکه راهیان نور شمال غرب کشور هم در برنامه قرار دارد.

وی ادامه داد: در کنار این، برنامه هایی که برای شرکت کنندگان در راهیان نور بایستی صورت بگیرد مانند حضور در مراسم شهدای گمنامی که مزارشان در اینجا قرار دارند و حضور در مراسم های زیارت عاشورا یا هفته ی دفاع مقدس، سوم خرداد و یادواره های شهدا که همان جریان حرکت راهیان نور که بایستی در طول سال تحصیلی و به شکل های مختلفی تداوم یابدـ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: مطمئنا اگر این برنامه با راویان و برنامه ی فرهنگی همراه شود اثر گذار و سازنده خواهد بود و می تواند باعث ایجاد تحول در دانشگاه ها شود. اینها قطعا بحث های فرهنگی، ایثار و شهادت را تضمین می کند و آن را در جامعه ی اسلامی عمق می بخشد، و قطعا موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ی دانشگاهی می شود.

وی در پایان افزود: برنامه ی راهیان نور در دانشگاه آزاد در تعطیلات عید و تابستان اتفاق می افتد.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.