سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/11
ش, 1403/01/18 - 09:31
دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خبرداد :

کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه راهیان‌نور دارد

یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی در حوزه راهیان‌نور دارد، گفت : مهمترین ویژگی کرمانشاه در حوزه راهیان نور این است که پرونده جنگ هشت ساله تحمیلی با حمله رژیم بعث عراق به کشورمان در این استان باز و با عملیات مرصاد در همین استان بسته شد.

عزیزی با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از قطب‌های مهم راهیان نور در کشور به شمار می‌رود، افزود: این استان محل اجرای عملیات‌های مهمی از جمله عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس بوده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یادمان مرصاد به عنوان پربازدیدکننده‌ترین یادمان استان کرمانشاه در ۳۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد، یادآور شد: یادمان مرصاد که به عنوان یک یادمان بین‌المللی مطرح است، محل انجام آخرین عملیات رزمندگان دوران دفاع مقدس در درگیری با منافقین بوده است.

عزیزی یکی دیگر از یادمان‌های مهم استان کرمانشاه را یادمان شهدای بازی دراز در شهرستان سرپل‌ذهاب عنوان کرد و افزود: در بیان جایگاه و اهمیت این یادمان همین را بگویم که سال راهیان نور کشور اردیبهشت ماه هر سال و همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در ارتفاعاتی به همین نام از استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: ویژه‌برنامه آغاز سال راهیان نور کشور اردیبهشت ماه امسال با حضور ۴۰ هزار نفر از هموطنانمان در ارتفاعات بازی دراز استان کرمانشاه آغاز شد و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور پرشورتر هموطنانمان در مراسم افتتاحیه سال راهیان نور در کشور باشیم.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه شش یادمان فعال دیگر شامل یادمان شهید بهشتی قصرشیرین، یادمان مطلع الفجر گیلانغرب، یادمان شهدای ۲۶ مرداد پاوه، یادمان بانه دار (شیخ صله) ثلاث باباجانی، یادمان شهید شیرودی و یادمان پادگان ابوذر سرپل ذهاب دارد.

عزیزی سپس با اشاره به چهار فصله بودن اعزام کاروان‌های اردو‌های راهیان نور به استان کرمانشاه، گفت: این استان در کنار برخورداری از جاذبه‌های فراوان در حوزه راهیان نور، به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی در همه ایام سال می‌تواند پذیرای کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور باشد.

عزیزی ادامه داد: طبیعت بکر استان کرمانشاه در کنار جاذبه‌های تاریخی این استان و نیز قرار گرفتن در مسیر تردد زوار عتبات عالیات ظرفیت‌های استان در حوزه راهیان نور را مضاعف کرده است.

وی سپس از اردو‌های راهیان نور به عنوان یکی از برنامه‌های اثربخش فرهنگی معنوی یاد کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های زیاد کرمانشاه در حوزه راهیان نور استفاده کرده و کاروان‌های راهیان نور را بیشتر جذب استان کنیم.

 وی ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای توسعه اردو‌های راهیان نور در استان داریم که به محض نهایی شدن در مورد آن‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

عزیزی سپس با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به صورت کاروانی یا خانوادگی و خودجوش از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه بازدید کرده‌اند، افزود: پیش بینی می‌شود آمار بازدید هموطنانمان از یادمان‌های دفاع مقدس تا آغاز سال راهیان نور (اردیبهشت سال آینده) به چهار میلیون نفر برسد.

عزیزی ادامه داد: از ابتدای سال ۲۹۰ هزار نفر در اماکن اقامتی راهیان نور در استان کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند.

وی اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های راهیان نور استان داشت و گفت: در نوروز پیش رو به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان اعزام کاروانی اردو‌های راهیان نور را نداریم، اما تمامی اقامتگاه‌های راهیان نور استان آماده اسکان میهمانان نوروزی هستند.

عزیزی افزود: افرادی که تمایل به اسکان در اقامتگاه‌های راهیان نور داشته باشند باید با مراجعه به مراکز اردویی در نواحی مقاومت بسیج معرفی نامه دریافت کنند

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.