سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
ش, 1395/08/29 - 03:38

راهپیمایی اربعین، آغازی برای رهایی

کوله بار: متن یادداشت عشرت شایق کارشناس روابط بین الملل با عنوان "راهپیمایی اربعین، آغازی برای رهایی" به شرح ذیل می باشد:در آستان «اربعین حسینی» و تکرار حماسه بی بدیل بزرگترین و باشکوهترین پیاده روی مذهبی قرار داریم.
کوله بار: متن یادداشت عشرت شایق کارشناس روابط بین الملل با عنوان "راهپیمایی اربعین، آغازی برای رهایی" به شرح ذیل می باشد:
در آستان «اربعین حسینی» و تکرار حماسه بی بدیل بزرگترین و باشکوهترین پیاده روی مذهبی قرار داریم. گرامیداشت «اربعین حسینی» در حقیقت امتداد حرکت عاشورا بود تا یزیدیان بدانند که قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فداکاری یاران باوفایش، با شهادت و اسارت تمام شدنی نیست و این راه در طول زمان امتداد خواهد یافت.
 
آئین ماندگار «اربعین حسنی» هر سال باشکوهتر از سال قبل برگزار میشود تا دلیلی باشد بر زنده بودن راه شهدای کربلا و الگویی برای بیداری و ظلم‏ ستیزی در همه ی زمان ها و مکان ها و سرمشقی باشد برای مجاهدان فی سبیل الله و همه ی آزادگان جهان.
 
همه ساله در اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا با پای پیاده و تحمل رنج و سختی‌های طاقت فرسا رو به سوی کربلای معلی می نمایند که این حرکت عاشقانه و بینظیر جدا از زیبایی معنوی و ثوابی که برای آن بیان گردیده، اثرات بسیاری در وضعیت اجتماعی و فرهنگی مسلمانان جهان بویژه شیعیان دارد که بر کسی پوشیده نیست و در بعد بین‌اللملی نیز تاثیرات این راهپیمایی عظیم، بسیار گسترده و قابل تامل است.
 
مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با اهداف و دستاوردها برگزاراری همه ساله «اربعین حسینی» می فرمایند: «اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعه شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید، تشکیل نظام اسلامی و تلاش در راه آن حتی در حد شهادت، آن هم با آن وضع! این چیزی است که باید از یاد مسلمانان نمی‌رفت و خاطره آن برای همیشه زنده می‌ماند، آمدن خاندان پیغمبر، امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) به کربلا در اربعین به این مقصود بود».
 
راهپیمایی بزرگ اربعین، حرکتی برخاسته از ایمان و عشق است که در آن، هم اعتقاد قلبی و باورهای راستین به عنوان تحریک‌کننده و عمل‌کننده وجود دارد و عشق و محبّت به اهلبیت(ع) وجود دارد.
 
این مراسم باشکوه در حالی برگزار میشود که منحرفین تکفیری تحت عنوان داعش و هم مسلک هایش، آتش فتنه و قتل و کشتار را در کشورهای اسلامی و بویژه منطقه خاورمیانه را شعله ور نموده و همه روزه خون های بسیاری را به زمین می ریزند اما شرکت میلیونها مرد و زن،کودک و بزرگ با ملیت های مختلف در این راهپیمایی بیانگر این است که حفظ مرام و راه امام حسین(ع) موضوعی فراموش شدنی نیست حتی اگر پای فدا شدن، سوختن و تکه تکه شدن حسینیان و زینبیان زمان توسط یزدیان روزگار در میان باشد.
 
افکار عمومی در کشورهای مختلف دنیا نظاره گر روحیه عالی و انگیزه بالای شرکت کنندگان در این حرکت بینظیر است تا از حسین(ع) بپرسند و راه و مرام او. این راهپیمایی کاملا مردمی دارای چنان عظمتی است که حتی رسانه های غیر جهان اسلام نیز به اثرات سیاسی، اجتماعی و سیاسی آن معترف بوده و این راهپیمایی را قابل مقایسه با هیچ مراسم دیگری در جهان نمی دانند.
 
به عنوان نمونه، پس از راه‌پیمایی عظیم اربعین سال 93 و تجمع بیست و چند میلیونی مسلمانان، آن‌ هم در کشور بحران زده‌ی عراق و در چند کیلومتری داعش، روزنامه هافینگتن پست در تحلیل این حماسه نوشت: «"حسین کیست؟"، سوالی با این عمق است که می‌تواند باعث شود افراد دین خود را تغییر دهند! تنها زمانی می‌توان به این سوال پاسخ یافت که شما با پای پیاده به حرم حسین رفته باشید.»
 
و در ادامه مقاله خود در اعترافی جالب در مورد دلایل ناآگاهی مردم جهان از این مراسم، می‌نویسد: «اما چرا شما هیچ‌گاه درباره‌ این مراسم چیزی نشنیده‌اید؟ احتمالاً به این قضیه مربوط است که رسانه‌ها عموماً، بیشتر با تصویری منفی، سیاه و افراطی سرو کار دارند تا روایتی مثبت و امیدبخش، بخصوص وقتی با اسلام مواجه می‌شوند.»
 
در همین رابطه روزنامه ایندیپندنت، در گزارشی به معرفی مراسم اربعین حسینی پرداخت و آن‌ را «بزرگ‌ترین مراسم مذهبی جهان» توصیف کرد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  راهپیمایی اربعین حسینی را پدیده‌ ای بی‌نظیر و حرکت عظیم و پرمعنای و حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه‌ی مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده‌ی بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.
 
راهپیمایی عظیم «اربعین حسینی» پتانسیل های زیادی دارد که با برنامه ریزی صحیح می شود از آن ها در جهت حل مشکلات جهان اسلام و بهبود شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... استفاده نمود.
 
در بعد سیاسی، این مراسم باشکوه موجب نزدیکی قلوب و تعمیق وحدت مسلمانان جهان بوده و در کنار هم قرار گرفتن میلیون‌ها انسان با هدفی مشترک، باعث امیدواری مسلمانان و ناامیدی دشمنان شده است و همه ی آنهایی که مسائل جهان اسلام را رصد می کنند بخوبی واقفند که این حرکت می تواند سرآغاز قیام عمومی مسلمانان برای نجات سرزمین های اسلامی از یوغ استعمار و استکبار، صهیونیسم بین الملل و مزدوران پنهان و آشکار آنان باشد.
 
تغییر اساسی وضعیت اسفبار موجود در سرزمین های اسلامی از فلسطین و لبنان گرفته تا عراق و سوریه، از یمن و بحرین گرفته تا افغانستان و پاکستان، از کشمیر و میانمار گرفته تا مصر و نیجریه و ... نیازمند حرکت و تلاش جمعی مسلمانان است و راهپیمایی عظیم «اربعین حسینی» این توان را دارد که نقطه ی آغازی بر این حرکت رهایی بخش باشد.
 
انتهاي پيام/م
تسنیم
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.