سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/08
ش, 1396/06/04 - 23:54

شهدا رستگاران حقیقی دنیا هستند

انسان برای پیدا کردن راه درست زندگی گاه دچار سردرگمی‌های زیادی می‌شود ولی با یافتن یک نشان به مسیر اصلی باز می‌گردد شهدا راه‌بلدان مسیر حقیقی خداوند هستند که اگر در زندگی به راه و منش آنان توجه داشته باشیم هرگز از زندگی منحرف نخواهیم شد. 
به گزارش کوله بار، ذبیح الله ندرلو در سال ۱۳۴۳ در شهر زنجان به دنیا آمد. تا کلاس سوم راهنمایی به تحصیل ادامه داد ولی به علت شروع جنگ تحمیلی از ادامه تحصیل خودداری کرده و داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.
 
وی در جریانات انقلاب اسلامی، فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری داشت. اعلامیه‌های امام خمینی (ره) توسط ذبیح‌الله و تنی چند از دوستان وی شبانه در سطح محل و اطراف شهرپخش می‌شد تا اینکه در حین پخش اعلامیه‌های امام توسط مزدوران شاه معدوم دستگیر و مورد ضرب و شتم آنها قرار می‌گیرد، مجددا فعالیت خود را آغاز کرد از نظر خصوصیات اخلاقی وارسته، بسیار متین، آرام و صبور بود.
 
اعزام اولیه شهید ندرلو به جبهه از طریق بسیج انجام گرفت در این مرحله وی به منطقه دشت عباس اعزام شد و در عملیات دشت عباس نیز حضور داشت و فداکاری‌های زیادی را از خود نشان داد.
 
بعد از بازگشت از این عملیات به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زنجان درآمده و بعد ازمدتی به منطقه بانه رفت و در جبهه هزارکانیان توسط مزدوران دمکرات مجروح شده و به زنجان برگشت که در مدت این مجروح شدن همواره دل در جبهه و شوق نبرد مجدد با ایادی استکبار جهانی را در سر داشت. طوری که بعد از بهبودی نسبی در عملیات پیروزمند فتح‌المبین رشادت‌های جاودانه از خود باقی گذاشت.
 
بعد از بازگشت از عملیات فتح‌المبین چندین بار به منطقه کردستان اعزام شده و انجام وظیفه کرد. با شروع عملیات خیبر،به اتفاق برادر شهید یدالله ندرلو به جبهه جزیره مجنون عزیمت کردند در این عملیات بود که برادرش یدالله به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
شهادت برادرش چنان انقلابی را در وجود شهید ذبیح‌الله ندرلو به وجود آورد که دیگر لحظه‌ای ذوق رفتن به جبهه او را رها نمی‌کرد. سرانجام با فرا رسیدن سالگرد شهید یدالله ندرلو، او نیز به یاد او و با زنده نگه داشتن خاطره‌های سراسر مجاهدت و مبارزه برادر شهید خود و تمامی شهدای عزیز به جبهه عملیاتی بدر اعزام شد و سرانجام بعد از رشادت‌های بسیار مخلصانه به آرزوی دیرینه خویش یعنی «شهادت» در جبهه شرق دجله نائل شد.
 
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.