سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
چ, 1396/03/17 - 19:33

چهار گلوله‌ برای یک قهرمان

از تمرین باز می‌گشت مورد سوء قصد قرار گرفت و چهار تیر به سینه و دست و پای او اصابت کرد ولی از آنجا که از شجاعتی کم نظیر و بدنی آماده برخوردار بود در همان حال یکی از ضاربان را دنبال کرده و موفق می‌شود او را از پای در آورد.
به گزارش کوله بار، پرویز عطایی سال۱۳۳۶ در روستای کچوئیه از توابع شهرستان لنجان استان اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات خود را تامقطع سوم راهنمایی در تهران گذراند و چون می‌خواست متکی به خود و در عین حال یاور خانواده باشد وارد بازار کار شد و در کنار آن به خاطر علاقه بسیارش به ورزش به ویژه ورزش‌های رزمی،به ورزش تکواندو پرداخت.
 
پرویز در سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ کمربند مشکی «دان۱ » شد و در همان سال در کلاس داوری نیز شرکت کرد و مدرک داوری خود را از فدراسیون تکواندو اخذ کرد. او پس از مدتی یکی از بنیانگذاران رشته تکواندو در استان زنجان شد.
 
 
فعالیت صادقانه و عاشقانه او در جبهه خدمت به نظام ومردم وهمچنین تعلیم و تربیت جوانان از طریق ورزش موجب شدکه منافقان کوردل در سال ۶۰ در صدد ترور او بر بیایند و در۱۹ شهریور در حالی که از تمرین باز می‌گشت مورد سوء قصد قرار گرفت و ۴ تیر به سینه و دست و پای او اصابت کرد ولی از آنجا که از شجاعتی کم‌نظیر و بدنی آماده برخوردار بود در همان حال یکی از ضاربان را دنبال کرده و موفق می‌شود آن را از پای درآورد.
 
 
 
 
این یار عاشق پس از بهبودی در سال۶۱ عازم جبهه‌های نبرد علیه متجاوزان بعثی می‌شود و در عملیات رمضان شرکت کرد و بعد از دلاوری و رشادت‌های فراوان دراین نبرد وبه هلاکت رساندن جمعی از نیروهای بعثی و منهدم کردن مقادیر متنابهی از ماشین‌های جنگی آنها، بالاخره به آرزوی خود رسید و رو چهارم تیر ماه ۱۳۶۱ در محل پاسگاه زید به فیض شهادت نایل آمد.
 
 
 
شهید عطایی در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش می‌گویید: «برادران پشتیبان امام باشید و همیشه او را دعاکنید، من فدای امام عزیز هستم و به او عشق می‌ورزم و از او می خواهم که در آخرت مرا شفاعت کند.»
 
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.