سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/08
س, 1394/07/14 - 13:02

بازدید 25 هزار دانش‌آموز لرستانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از اعزام اولین کاروان راهیان نور لرستان در ۱۵ مهرماه خبر داد و گفت: سهمیه امسال ما همان ۲۵ هزار نفر است و به تناسب جمعیت هدف که کل دانش‌آموزان دوره متوسطه بوده، سهمیه اعزام همه فرماندهان مشخص است.
  
به گزارش کوله بار، علی‌حسین پازدار در همایش سالانه کمیته هماهنگی و پشتیبانی و قرارگاه راهیان نور بسیج دانش‎آموزی لرستان، ضمن تسلیت حادثه منا، اظهار کرد: این حادثه حکایت از بی کفایتی کشور عربستان است.
 
 
 
وی افزود: در مجموعه سپاه و همه دستگاه‌ها هر کس برای مدیریت انتخاب می‎شود به دنبال این هستیم که توان مدیریت بحران را دارد یا نه و بر این باوریم که یک مشت انسان سرمست و دشمن شیعه بر عربستان حاکمیت می‎کنند و این نتیجه آن بود.
 
 
 
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: ما سالگرد رحلت امام(ره) را داریم و قرار است یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت را ببریم و برگردانیم و همه مسئولان نظام برای سالم بردن این جمعیت بسیج می‎شوند.
 
 
 
وی عنوان کرد: تجربه راهیان نور را داریم که هر سال قریب پنج میلیون نفر جمعیت از سراسر کشور به مناطق عملیاتی می‌روند و به دنبال این هستیم که مشکلی پیش نیاید و سال گذشته 45 هزار نفر دانش‌آموز، دانشجو و عمومی را برده و برگردانده‌ایم بدون هیچ حادثه و اتفاقی و چطور کشور عربستان با آن همه ادعا امسال این مشکل را برای مردم جهان و ایران اسلامی به وجود آورد.
 
 
 
پازدار ضمن تقدیر از سپاه و آموزش و پرورش، گفت: ما معتقدیم سپاه و آموزش و پرورش همکار هستند و در زمینه راهیان نور فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.
 
 
 
وی بیان کرد: نظام سلطه مسیر خود را تغییر داده و از جنگ سخت به سوی جنگ نرم رفته است و ما نیز باید به این امر توجه کنیم.
 
 
 
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه در زمینه راهیان نور در میان 32 استان رتبه برتر کشور را سال گذشته کسب کرده‎ایم، گفت: در سال گذشته از ابتدای سال برنامه‎های ما 7000 نفر اعزام به راهیان نور بود که بنا به خواسته فرماندهان این ظرفیت را 24 هزار نفر تعیین کردند که با همت و اراده جمعی 25 هزار و 60 نفر را اعزام کردیم که کار ارزشمند و اثرگذاری بود .
 
 
 
وی افزود: ستاد قرارگاه راهیان نور را در دوران سازمان حدود دو ماه پیش تشکیل دادیم و وظایف را مشخص کردیم، تجزیه و تحلیل کار خود در سال 93 را نیز انجام داده و معایب و مشکلات را بررسی کردیم تا رفع کنیم.
 
 
 
پازدار اظهار کرد: امسال نیز برابر تدبیر سردار، بنا است ظرفیت سوله شهید مسعودیان اهواز را با هزینه‌ای بالای یک میلیارد و 500 میلون تومان هزینه ظرفیتش را دو برابر کنیم و با اقدامی انقلابی آن سوله را بازسازی می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه بنا است کار محتوایی انجام شود و هر کدام از این افراد سفیر شوند و از همه اقشار اعزام می‌کنیم، گفت: در بحث ترابری 9 دستگاه اتوبوس از جوان سیر که منسوب به سپاه است استفاده می‌کنیم و همه دانش‌آموزان بیمه هستند.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه کارهای محتوایی و تغذیه آن‌ها در دستور کار ما است، افزود: در زمینه روایت‌گری، انسجام، ساماندهی و سازمان‌دهی راویان مورد تأکید است و در این مقطع تصمیم بر این بود که از مربیان طرح آمادگی دفاعی استفاده کنیم به‌عنوان راوی و از آموزش و پرورشی‌های متدین و انقلابی، بسیجیان و پاسداران به عنوان راوی استفاده کنیم.در این مدت آموزش مختصری نیز به این عزیزان داده می‌شود و در زمینه روحانی نیز از روحانیون آموزش و پرورش، حوزه نمایندگی و بسیج طلاب تأمین می‌کنیم.موضوع ایمنی را هم به جد در دستور کار داریم و برای ما دارای اهمیت زیاد است و امسال نیز باید به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که در مورد مدیریت ما قضاوت نشود.
 
 
 
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که میان آموزش و پرورش و سپاه امضا شد، مسئولیت انتقال دانش‌آموزان از مدرسه تا اردوگاه و از اردوگاه تا مدرسه به عهده مدیران مدارس است که باید به خوبی انجام شود.
 
 
 
وی اظهار کرد: در زمینه فرهنگی نیز تصمیماتی گرفته‎ایم که ان‌شاءلله عملیاتی شود و در زمینه رسانه‌ای کردن آن نیز تلاش کرده‎ایم و مدت اعزام دوره‌ها سه روزه است که بعد از سه روز بازمی‌گردند.
 
 
 
پازدار گفت: آماده کردن محل اسکان، تامین امنیت کاروان‌ها، کارهای فرهنگی، یادمان‌ها، برنامه‌ریزی طلاب و 50 درصد از اعتبار به عهده سپاه است و سازماندهی راویان با تجربه، از مدرسه به اردوگاه و بلعکس و ابلاغ سهمیه اعزام به مدارس به عهده آموزش و پرورش است .

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.