سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
د, 1396/04/26 - 17:49

بلاتکلیفی ساخت یادمان شهدا در زنجان به دلیل نبود اعتبار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از بلاتکلیفی ساخت یادمان شهدا به دلیل نبود اعتبارات در این استان خبر داد. 
به گزارش کوله بار، علی مهدی‌خانی در جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت استان زنجان توضیح داد: شهدا در راستای حفظ نظام انقلاب اسلامی جان خود را نثار اسلام کردند؛ از این‌رو گرامیداشت یاد و خاطره آنان، امری ضروری برای همگان است. یکی از موضوعات مهم که حفظ آثار در صدد پیگیری آن است، مربوط به بخش ثبت اسناد تاریخی رزمندگان استان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شود که در صورت تکمیل و جمع‌آوری، این اسناد به موزه‌های استانی و کشوری منتقل خواهد شد.
 
وی گفت: گزارش‌هایی از سوی برخی از دستگاه‌های اداری استان درخصوص مستندات دفاع مقدس به اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان ارائه شده و این در حالی‌است که اداره‌کل خواستار اسناد شفاهی و کتبی قابل استناد است. در همین راستا حضور روحانیون در دفاع مقدس و اسناد مربوط به آن یکی دیگر از موضوعات مورد پیگیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که این اسناد برای ثبت در آینده از اهمیت و توجه بالایی برخوردار است.
 
وی به ضرورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای انجام طرح‌های این اداره کل اشاره کرد و افزود: در سال‌های قبل اعتباری برای این کار در نظر گرفته شده بود که هنوز تخصیص نیافته است امیدواریم با همراهی مسئولان این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان در ادامه به وضعیت ساخت المان و یادمان‌های شهدای گمنام در استان اشاره کرد و گفت: احداث  ۲۳ یادمان در استان برای شهدای گمنام در نظر گرفته شده است که ۱۱ مورد تکمیل و ۱۲ مورد به دلیل نبود اعتبار نیمه‌تمام باقی مانده‌اند که متاسفانه از تعداد یادمان‌های نیمه‌تمام،  ۹   نقطه در وضعیت بحرانی قرار دارند.
 
مهدی‌خانی یادآورشد: در پی انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب المان شهید گمنام در شهرستان ماهنشان در فضای مجازی، این تصاویر مسئولان را بر آن داشت تا به تکالیف خود در این عرصه واقف شوند که در پی سفر استاندار قبلی به این شهرستان، اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به ساخت یادمان شهدا در ماهنشان مصوب شده بود که متاسفانه به دلیل تغییر در مدیریت استان، این اعتبار بلاتکلیف ماند و تاکنون حدود ۱۵ میلیون برای ساماندهی این یادمان اختصاص یافته است.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.