سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/08
س, 1396/05/24 - 10:40

بیانیه جریان صدر درباره سفر «مقتدی» به امارات

هیأت رهبری جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای سفر رهبر این جریان به امارات را مفید ارزیابی کرد و آن را اقدامی برای بیرون آوردن عراق از انزوای منطقه‌ای دانست.  

به گزارش کوله بار ، هیأت رهبری جریان صدر عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره سفر «مقتدی صدر» به امارات، اعلام کرد که جریان صدر عراق را از انزوایی که سیاستمدارانِ تصادفی و شانسی موجب آن شده‌اند، خارج خواهد کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه نیوز»، منتشر شد، آمده است که از جرقه‌ها و پیامدهای مثبت سفر مقتدی صدر به عربستان سعودی، تغییر قابل ملاحظه در ادبیات دینی افراطی این کشور و تعدیل آن است. جریان صدر عراق از زخم انزوایی که سیاستمداران تصادفی موجب آن شده‌اند، خارج کرده و خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سفر صدر به امارات، دیدارهای مثمرثمری که در آن روح برادری و شهامت عربی نهفته بود، صورت گرفت و طی آن بر داشتن روحیه تسامح که ادیان آسمانی بر آن تاکید دارند به منظور در هم شکستن طرح‌های شرارت‌باری که منطقه را درگیر کرده‌اند و موجب بروز اختلافات و جنگ‌های کینه‌توزانه و کشتار ملت‌ها شده‌اند، تاکید شد.

بر اساس این بیانیه، در این سفر، مقتدی صدر با شیخ «احمد الکبیسی» روحانی برجسته و مفتی اهل سنت عراقی نیز دیدار کرد.

جریان صدر در ادامه تاکید کرد که نباید مواضع برادرانه امارات و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و فنی در قبال عراق را فراموش کرد.

بنا بر این گزارش، رهبر جریان صدر در این سفر با مقامات مسئول اماراتی دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات جاری در منطقه و مسئله نبرد با داعش با آنها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

فارس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.