سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
ج, 1397/12/17 - 10:32
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

جوانان و نوجوانان، مخاطبان اصلی اردوهای راهیان نور هستند/درخواست زائران خارجی برای خادمی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

سردار سلیمانی با اشاره به افزایش حجم سالانه زوار کربلای ایران گفت: جوانان غیر ایرانی بی شماری خواستار خادمی در این مناطق هستند و این جاذبه ها به برکت خون شهداست.

به گزارش کوله بار، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگویی، در آغاز تاریخچه راهیان نور را مربوط به سال های اولیه ی بعد از اتمام جنگ تخمین زد و افزود: بسیاری از خانواده های شهدا مشتاق بودند محل ایثار و ازخود گذشتگی فرزندان خود را مشاهده کنند و رفته رفته با حضور دانشجویان در قدمگاه مقام معظم رهبری در منطقه، این سفرها به یک فرهنگ تبدیل شد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری قریب ۹ بار به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور مشرف شدند و در شلمچه فرمودند: اینجا قطعه ای از بهشت است و این نکته در ایجاد تحول راهیان نور بسیار موثر بود. راهیان نور امروز به یک ارزش و فرهنگ تبدیل شده است و این مهمانی به میزبانی شهدا برگزار می شود.

 

سردار سلیمانی شهدا را نقطه و محور این تجمع های مردمی با سلایق مختلف در قالب راهیان نور خواند و افزود: معتقدیم این شهدا زنده هستند. گاه زوار در این مناطق نسبت به کارت دعوتی که از سوی شهدا برای آن ها صادر شده، بی توجه هستند ولی در پایان این سفر، زیبایی های آن را درک می کنند و دلنوشته های مردمی در پایان سفر گواه این ادعاست.

 

وی گفت: غاطبه مخاطبان راهیان نور جوانان و نوجوانان هستند و سال به سال نیز این حضور افزایش پیدا می کند و این افراد رهاورد خود را در قالب خاطره، متن ادبی، داستان کوتاه، عکس و فیلم و... منتشر می کنند و این جشنواره مردمی با حضور همه اقشار و هنرمندان برگزار می شود.

 

سردار سلیمانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش دامنه تاثیرگذاری دفاع مقدس اظهار داشت: آن هایی که توفیق آشنایی با حماسه های دفاع مقدس را نداشتند، با مرور تاریخ و بهره مندی از خاطره شاهدان عینی آن دوران، با الگوی قهرمانان خود آشنا می شوند.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به دستاوردهای اختتامیه جشنواره «رهاورد سرزمین نور» گفت: اردوهای راهیان نور بهترین بستر برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای نسل چهارم است و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تا بر عهده یک بخش نیست؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه دستگاه ها و نهادها باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفای نقش کنند.

 

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به آمار بیش از ۵۰ زیارتگاه و یادمان در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اظهار کرد: رزمندگان عزیز در شرایط سخت با بصیرت، آگاهی و شناخت در مقابل دشمن قرار گرفتند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این دشمن بدنبال ساقط کردن انقلاب ما و خاموش کردن اندیشه امام(ره) بود.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه خاطرنشان ساخت: دشمن به این حقیقت رسیده که مکتب اسلام و شیعه با ادامه نهضت عاشورا به قدرتی بی نظیر تبدیل شده و بستری که ترویج گر آن حماسه و ایثارگری است، همین راهیان نور است.

 

سردار سلیمانی همچنین با اشاره به حجم بالای زوار خارجی در کربلای ایران، گفت: جوانان غیر ایرانی بی شماری خواستار خادمی در این مناطق هستند و این جاذبه ها به برکت خون شهداست و تا زمانیکه این پیام زنده است، جمهوری اسلامی در برابر بی عدالتی ها ایستادگی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.