سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/08
ش, 1395/12/07 - 20:26
رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری اعلام کرد

درختکاری دانشجویان بسیجی برای مقابله با ریزگردهای خوزستان/۱۰۰۰ میهمان خارجی در اردوی راهیان نور امسال

گودرزی با اشاره به برنامه سازمان بسیج دانشجویی برای تخصصی شدن اردوهای راهیان نور از طرح درختکاری در استان خوزستان برای مقابله با ریزگردها توسط دانشجویان بسیجی خبر داد.
به گزارش کوله بار، داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری "اردوی راهیان نور دانشجویی" که صبح امروز شنبه ( 7اسفند) در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: در دو یا سه سال اخیر بعد از برگزاری سالها اردوی راهیان نور اتفاق مبارکی که در دستگاههای عالی رخ داده، تشکیل قرارگاه ملی ستاد راهیان نور کشور با عنوان شهید علم‌الهدی که با ریاست وزیر علوم و جانشینی سردار فضلی و دبیری بسیج دانشجویی و نیز معاونت فرهنگی وزیر علوم و دستگاه‌های مختلف از جمله نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، پیام نور، علمی‌ کاربردی و فنی و حرفه‌ای نیز در آن دخیل هستند.
 
به گفته وی در این ستاد دستورالعمل خوبی شکل گرفته که از سال 94 همه برنامه‌های راهیان نور در چارچوب این دستورالعمل پیش می‌رود.
 
گودرزی با اشاره به وسایل حمل و نقل این اردو خاطر نشان کرد: تلاش شده، استفاده حداکثری از خطوط ریلی صورت بگیرد و در مرحله دوم استفاده از اتوبوس‌های استاندارد و همچنین مقررات خاصی هم در راستای امنیت زائران برای اتوبوس‌ها صورت گرفته است.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه هدف ما این است که در برنامه 5 ساله، ظرفیت اعزام‌ها به 10 درصد برسد، افزود: در سال 95، این ظرفیت 110 هزار نفر است و برای اینکه این اتفاق بیفتد، هم مناطق و هم زمان اعزام را افزایش می‌دهیم.
 
وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور از زمان اردیبهشت ماه شروع شده و نیز در مرداد و مهر نیز برقرار است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ‌سازی باید صورت بگیرد که اردوی راهیان نور فقط در جنوب و در اسفندماه نیست و ما تلاش کردیم این اردوها در فصل‌های تابستان و در شمال غرب و غرب کشور نیز برقرار باشد.
 
گودرزی در ادامه افزود: از بهمن ماه اردوهای جنوب شروع می‌شود و در حال حاضر برخی دانشگاهها در آنجا حضور دارند. همچنین تعداد زیادی هم در هفته بعد و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برنامه‌های ویژه‌ای را خواهند داشت و در نهایت اوج این اردو 17 الی 25 اسفندماه خواهد بود.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ویژه برنامه‌های این اردو خاطرنشان کرد: 2 اتفاق جدید را امسال خواهیم داشت که یکی تخصصی شدن اردوی راهیان نور است.  دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در فضای پزشکی و بهداشتی مناطق مختلف جنگی با این فضاها آشنا می‌شوند و لذا در این راستا بیمارستان‌های صحرایی احیاء شده که برخی برای اسکان و برخی برای بازدید است. همچنین روایت‌گریهایی که مختص فضای پزشکی است در این یادمان‌ها صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: در برخی مناطق که مقاومت‌ها و رشادتهای خاصی از جانب بانوان صورت گرفته، تلاش کرده‌ایم که در کاروان‌های آنان روایت‌گری‌های مختص این فضا را داشته باشیم. یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این اردوها، رزم شب‌های مختلف است که در 2 یا 3 مناطق وجود دارد و در این رزم شب‌ها یک فضای شبیه‌سازی شده جنگ ایجاد خواهد شد.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای ویژه اردوهای راهیان نور گره زدن اردوهای راهیان نور به اردوهای جهادی است عنوان کرد: با توجه به اوضاع استان خوزستان یکی از کارهای ما درختکاری دانشجویان بسیجی برای مقابله با ریزگردهای این استان است تا بتوانیم برای همیشه این مشکل را برطرف کنیم. همچنین برخی از کارواهای دیگر به مناطق محروم این استان اعزام خواهند شد، به این معنی که بعد از بازدید از یادمانهای جنگی  به این مناطق اعزام می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم حضور طلاب و روحانیون در اتوبوس‌ها است، خاطر نشان کرد: تلاش کردیم روحانیون و راویان در اتوبوس‌ها و در موضوعات اقتصاد مقاومتی و موضوعاتی که مبتلا به کشور است، سخنرانی کنند. همچنین در برخی یادمان‌ها در ایام 17 الی 25 اسفند تلاش کردیم برخی از راویان و مداحان معروف را هماهنگ کنیم.
 
گودرزی با اشاره به حضور دانشجویان غیرایرانی در اردوی راهیان نور اعلام کرد: امسال 1000 میهمان خارجی را به این مناطق اعزام خواهیم کرد، و همچنین دانشجویانی از کشورهای لبنان، پاکستان برای حضور در این اردوها درخواست داشته‌اند.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: امسال نیز ویژه تشکل‌های دانشجویی و در جهت گسترش اردوی راهیان نور، اردوی بازدید از مناطق عملیاتی در خلیج فارس را برای اعضای شورای مرکزی تشکل‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.در استان‌های اهل تسنن هم اردوهای ویژه‌ برادران اهل سنت را با نگاه وحدت و انسجام ملی را طراحی خواهیم کرد.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.