سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/08
ی, 1395/03/09 - 22:21

شورای عالی راهبردی دفاع مقدس تشکیل می‌شود

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس گفت: از آنجایی که دفاع مقدس به عموم ملت ایران اختصاص دارد باید نسبت به آن نگاه فراجناحی داشت.
به گزارش کوله بار، فرشته حشمتیان در نشست هم‌اندیشی شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس اصلی‌ترین هدف از ثبت خاطرات شهدا و ایثار گران را ترویج فرهنگ دفاع مقدس با الگوی گیری از زندگی خانواده‌های آنها دانست و توضیح داد: این نهاد با ثبت خاطرات پنج گروه هدف مادران، همسران، فرزندان (دختران)، خواهران و زنان ایثارگران می‌پردازد که هدف از ثبت این خاطرات انتقال الگوهای مناسب به نسل‌های آینده است.
 
وی افزود: امروز اگر از کمین دشمن در هراس هستیم لازم است برای مقابله عزم خود را جزم کنیم و یکی از راه‌های مقابله معرفی خانواده‌های شاهد و ایثارگر به عنوان اسوه و الگوی رفتاری است. در روزگاری که نگران نفوذ دشمن از فضاهای مجازی به داخل اتاق‌های خانه‌هایمان هم هستیم باید برای مقابله با این نفوذ فرهنگی با ثبت و ضبط خاطرات رزمنده‌گان و ایثارگران بتوانیم الگوهای مناسبی را به جوانان معرفی کنیم و آنها را با خاطرات دفاع مقدس آشنا کنیم.
 
وی بیان کرد: برای جلوگیری از تحریف خاطرات شهدا و ایثارگران باید سه عنصر سرعت، دقت و پیگیری مورد توجه باشد تا در زمان مناسب بتوانیم به ثبت آنها بپردازیم تا مورد غفلت واقع نشود. بجای الگو سازی در ثبت خاطرات نباید بدبینی ایجاد کنیم بلکه به نحوه ثبت و اثرگذاری آن پرداخت کنیم.
 
حشمتیان گفت: دیدارهای متعدد با خانواده‌های ایثار گران خوب است ولی زمانی که در این دیدارها دستِ پر باشیم توانستیم دین خود را به آنها ادا کنیم.
 
وی به شکل گیری شورای عالی راهبردی دفاع مقدس و معرفی نمایندگان استان‌ها به ستاد اشاره کرد وافزود: در این رابطه باید از ظرفیت نماینده دستگاه‌ها، نماینده سازمان‌های مردم نهاد و نماینده استان‌ها به نحو احسن استفاده شود. از دستگاه‌ها خواسته شده شورای عالی راهبردی دفاع مقدس را تشکیل دهند بطوری که در استان‌ها رابطین شورا نیز مشخص شده است.
 
حشمتیان خواستار تشکیل اتقاق فکر زنان شاهد و ایثارگر در ادارات شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرای با فراهم کردن این امکان به احصا آمار زنان شاهد و ایثارگر و سپس به ثبت خاطرات آنها کمک کنند.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.