سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
س, 1395/03/11 - 23:20
نهمین روز عملیات آزادسازی فلوجه؛

پاکسازی العوینات در شمال فلوجه از بقایای داعش/نبرد سنگین با داعش

نیروهای امنیتی و مردمی عراق به جنگ با داعش در اطراف فلوجه ادامه می دهند و موفق به تسلط بر مناطق مختلفی شده اند.
به گزارش کوله بار، به نقل از سومریه نیوز، منابع عراقی گزارش دادند: که نیروهای مردمی و امنیتی امروز موفق به آزاد سازی بیش از پنج کیلومتر از منطقه العمیریه در ۱۶ کیلومتری فلوجه شدند.این پس از درگیری شدید با داعشی ها بود.
 
این منابع اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی به گلوله باران شدید منطقه پرداختند زیرا داعشی در منطقه کمین کرده بودند.نیروها پس از ورود به این منطقه مقادیر زیادی سلاح و مهمات و پول های زمان صدام و اسنادی درباره داعش کشف کردند.
 
به گفته این منابع ابو مهدی المهندس به اراضی آزاد شده در العمیریه رسیده است تا بر عملیات شمال فلوجه نظارت کند.
 
پاکسازی العوینات از بقایای داعش
 
منابع وابسته به نیروهای مردمی بیان کردند: نیروهای مردمی منطقه العوینات در شمال فلوجه را از بمب ها و بقایای داعش پاکسازی کردند.
 
العبادی: نیروها به پیشروی ادامه می دهند
 
حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: نیروهای ما به پیشروی خود در عملیات فلوجه ادامه می دهند تا ساکنان آنرا از چنگال داعش نجات دهند و شکست سختی به داعشی ها وارد کنند.
 
پیشروی بدون وقفه
 
یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک بیان کرد: نیروهای امنیتی به پیشروی ها در فلوجه با وجود تلاش داعش برای ممانعت از این پیشروی ادامه می دهند.
 
وی افزود: ساعات اندک آینده شاهد نتایج مثبت در زمینه پیشروی نیروهای مبارزه با تروریسم و واکنش سریع و پلیس خواهیم بود.نیروهای مبارزه با تروریسم به کوی الشهداء وارده شده اند و نیروهای واکنش سریع بر مناطق النعیمیه و پل التفاحه مسلط هستند.
 
رسول تاکید کرد: نیروهای لشگر ششم موفق به تسلط بر منطقه العبیدات شدند و نیروهای لشگر ۱۴ بر منطقه الشیحه مسلط هستند.
 
نبرد شدید در کوی الشهداء
 
منابع عراقی از درگیری های شدید در دیوارهای کوی الشهداء خبر دادند. از سوی دیگر رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس موفق به آزاد سازی کوی الشهداء در مرکز ناحیه الصقلاویه در شمال فلوجه از داعش شدند.
 
دفع یورش داعش
 
«عبدالوهاب الساعدی» فرمانده عملیات آزاد سازی فلوجه امروز اعلام کرد که نیروهای عراقی حمله داعش به منطقه النعیمیه را خنثی کردند.
 
در این عملیات دستکم ۷۵ تروریست داعش در جنوب شهر فلوجه کشته شدند. تروریست های داعش سعی داشتند از مرکز فلوجه نیروهای امنیتی عراق که در منطقه النعیمیه مستقر شده بودند را هدف قرار دهند.
 
این عملیات با پشتیبانی هوایی ائتلاف مقابله با داعش صورت گرفت. در پی موفقیت این عملیات، نیروهای عراقی در حال پیشروی به مرکز فلوجه هستند.
 
عملیات آزاد سازی فلوجه از ۸ روز پیش به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شده است.
 
المسله نیز به نقل از عبدالوهاب الساعدی گزارش داد که نیروهای عراقی در حال پاکسازی مناطق اطراف فلوجه هستند مناطقی که از محورهای جنوبی انجام شده بود. یگان مهندسی نیز در حال پاکسازی مسیرهای عمومی از مواد منفجره است.
 
 
انتهای پیام/م
مهر

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.