سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
پ, 1401/01/04 - 03:46
مسئول قرارگاه خودرویی شهید فخری زاده در گفت‌وگو با کوله بار مطرح کرد؛

امتیازات سفر با کاروان‌های خودروی شخصی به راهیان نور

انصاری گفت: قرارگاه شهید فخری زاده تشکیل شده تا برنامه کاروان‌های خودروی شخصی را سازماندهی کند و به نوعی نقش ۱۱۸ راهیان نور را ایفا می‌کند؛ از این جهت که اگر زمانی زائران به هر دلیلی در خصوص اسکان و تغدیه‌شان با مشکل مواجه شوند می‌توانند با این ستاد تماس بگیرند تا ستاد از آنها پشتیبانی کند.

به گزارش کوله بار، راهیان نور پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی، امسال از سر گرفته شد و از همان ابتدای آغاز بکار با استقبال عمومی مواجه گشت. در طی این سال‌ها بخشی از زائران مناطق عملیاتی به صورت خانوادگی و با خودروی شخصی راهی این مناطق می شدند که البته امسال با توجه به اینکه شرایط کرونایی همچنان در کشور برقرار است، مسئولان ستاد راهیان نور کشور تمهیدات ویژه‌ای را برای عزیمت زائران به مناطق عملیاتی با خودروهای شخصی اندیشیده‌اند تا دوستداران سرزمین نور در صورت تمایل بتوانند با خودروهای شخصی خود راهی این مناطق شوند.

در همین راستا و برای دریافت توضیحات بیشتر درباره چگونگی ثبت نام در کاروان‌های خودروی شخصی و دیگر موضوعات مرتبط با محمدرضا انصاری مسئول قرارگاه خودرویی شهید فخری زاده گفتگوی کوتاهی را انجام دادیم.

انصاری در این گفتگو درباره شرایط ثبت نام در کاروان‌های خودرویی راهیان نور توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد سفر با خودروهای شخصی با توجه به اینکه همچنان در شرایط کرونایی قرار داریم، مناسبت تر است.

مسئول قرارگاه خودرویی شهید فخری زاده در بخش دیگری از گفتگوی خود از برنامه‌های ویژه‌ای که برای کاروان های خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است، سخن گفت و در پایان از زائرینی که قصد سفر به سرزمین نور را دارند درخواست کرد اگر به صورت خانوادگی قصد حضور در سرزمین نور را دارند، با خودروهای شخصی خود ضمن رعایت همه جوانب ایمنی عازم این مناطق شوند و قبل از راهی شدن نیز حتما اقدام به ثبت نام در سامانه راهیان نور کنند تا زمانی که به مقصد می رسند به لحاظ دریافت خدمات و موضوع اسکان با مشکل و معطلی مواجه نشوند.

 

مشروح گفتگو را در ادامه می‌خوانید؛

 

درباره تمهیداتی که قرارگاه خودرویی شهید فخری زاده برای زائران سرزمین نور در نظر گرفته است، توضیح دهید.

قرارگاه شهید فخری زاده تشکیل شده تا برنامه کاروان‌های خودروی شخصی را سازماندهی کند و به نوعی نقش ۱۱۸ راهیان نور  را ایفا می‌کند؛ از این جهت که اگر زمانی زائران به هر دلیلی در خصوص اسکان و تغدیه‌شان با مشکل مواجه شوند می‌توانند با این ستاد تماس بگیرند تا ستاد از آنها پشتیبانی کند.

 

نحوه و شرایط ثبت نام زائران در کاروان های خودروی شخصی چگونه است؟

خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت ره نور که مربوط به ستاد مرکزی راهیان نور است، در کاروان‌های شهید فخری زاده ثبت نام کنند. اولین کاروان خودروی شخصی در تاریخ ۲۲ اسفند ماه راهی مناطق عملیاتی شده است و بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته برنامه بعدی حرکت کاروان‌ها در روزهای ۲۵، ۲۸ اسفندماه و ۲ فروردین ماه خواهد بود.

 

در صورتی که زائران مناطق علمیاتی امکان ثبت نام اینترنتی نداشته باشند یا موقع ثبت نام با مشکلی مواجه شوند، راه دیگری برای ثبت نام لحاظ شده است؟

بله. زائران محترم اگر مشکلی در ثبت نام اینترنتی داشتند می‌توانند با شماره‌‌های (۰۹۱۹۰۲۱۷۴۱۱ – ۰۹۱۹۰۲۱۸۷۱۱) تماس بگیرند تا همکاران ما در بخش روابط عمومی و سامانه، اسامی را دستی وارد کنند تا زائران ذیل کاروان‌ها سازماندهی شوند.

 

آیا زائران مناطق عملیاتی در غیر از این تاریخ‌ها می‌توانند حرکت کنند؟

بله. اگر کسی تمایل داشت می‌تواند غیر از این روزهای اعلام شده به سمت مناطق جنوب حرکت کند و از فضای اسکان و تغذیه بهره مند شود و از مناطق نیز بازدید کند و هیچ محدودیتی  برای بازدید یادمان ها برای خانواده‌ها وجود ندارد.

اما زائرانی که ثبت نام کرده‌اند، اگر در این تاریخ‌های ذکر شده حرکت کنند، ما می‌توانیم به صورت کاروانی آنها را سازماندهی ‌کنیم و از مسیر رفتشان به مناطق مطلع باشیم، تیم هدایتی نیز درنظر گرفته شده است که زائران را در عزیمت به مناطق عملیاتی راهنمایی می‌کند. از همین رو پیشنهاد ما این است که خانواده‌ها اگر تحت برنامه حرکت کنند، حمایت و پشتیبانی و استفاده‌های فرهنگی و معنوی‌شان از راهیان نور بیشتر خواهد بود.

 

تا کنون چه میزان زائر برای کاروان‌های خودروی شخصی ثبت نام کرده‌اند؟ و برآوردتان از میزان استقبال مردم در راهیان نور امسال چیست؟

هنوز جمع بندی از میزان ثبت نامی‌ها نکرده‌ایم از این جهت نمی‌توان آمار دقیقی داد. اما در پاسخ به سوال بعدی تان باید بگویم با توجه به تعطیلی مدارس و برخی شغل‌ها در این ایام، تقریبا از ۲۵ اسفند ماه به بعد شاهد سیل حرکت خودورهای شخصی به مناطق عملیاتی خواهیم بود.

 

ویژگی‌های سفر به مناطق عملیاتی با خودروهای شخصی در قیاس با سال‌های گذشته چیست؟

با توجه به اینکه همچنان در شرایط کرونایی بسر می‌بریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خودروهای  شخصی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد از این حیث ایمن تر از اتوبوس هاست.البته خانواده‌ها نیز در طول حرکت بایستی زمانی را برای استراحت در نظر بگیرند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

 

آیا برای زائران در مسیر مبدا تا مقصد برنامه و خدمات خاصی لحاظ شده است؟ یا اینکه زائران زمانی که به مقصد می‌رسند می‌توانند خدمات دریافت کنند؟

اردوگاه شهید بهشتی اردویی سپاه در استان لرستان که همجوار استان خوزستان است را هماهنگ کرده‌ایم تا خانواده‌هایی که احیانا به علت خستگی قصد توقف را دارند، بتوانند از فضای این اردوگاه جهت استراحت استفاده کنند. از خانواده‌ها نیز درخواست می‌کنیم مسائل ایمنی را در طول سفر رعایت کنند.

 

محل اسکان کاروان‌های خودروی شخصی، در مناطق عملیاتی چگونه است؟

برای زائران با خودروهای شخصی سه محل اسکان در نظر گرفته شده است؛ مقر اول در شمال خوزستان در پادگان قدس دزفول، مقر دوم در مرکز خوزستان پادگان شهید حبیب اللهی و مقر سوم نیز در جنوب خوزستان(خرمشهر) در پادگان شهید باکری.

 

چه برنامه‌هایی برای زائران در مقصد اندیشیده‌اید؟

به روال معمول یک برنامه استقبال در دوکوهه  ورودی خوزستان داریم که در پادگان دزفول (مقراول) است و زائران در این مقر اسکان داده می‌شوند و از صبح  برای آنها برنامه بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌ها را خواهیم داشت که از فتح المبین، فکه، یادمان سیدالشهدا، کمیل و مقتل شهدای فکه بازدید می کنند.بعد از ظهر به سمت پادگان شهید حبیب اللهی (مقر دوم) برای اسکان و شام راهی می‌شوند، برنامه فردای آن روز نیز بازدید از طلائیه، هویزه و شلمچه خواهد بود که تا غروب به طول می انجامد. زائران در شب سوم نیز در پادگان شهید باکری(مقر سوم) اسکان دارند و در آنجا شاهد برنامه رزم نمایش خواهند بود. فردای آن روز نیز برنامه بازدید از یادمان کربلای چهار، مسجد جامع خرمشهر و بعد از ظهر معراج شهدای قرارگاه شهید محمودوند و وداع با زائران در کنار شهدای گمنام خواهد بود.

 

اگر استقبال مردم جهت بازدید از این مناطق بیشتر شود، آمادگی لازم جهت ارائه خدمات وجود دارد و در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است؟

بله. الحمدلله اردویی سپاه زیرساخت بسیار عالی و مناسبی در استان خوزستان و در دوکوهه و مقرهای شهید رستگار و شهید کلهری دارد. ضمن اینکه برخی استان‌ها نیز مانند استان مازندران، قم، سمنان و مرکزی در شمال خوزستان از محل اسکان برخوردار هستند و با توجه به اینکه آمار اسکان‌های استانی و ظرفیت خالی استان‌ها در اختیار سامانه قرار دارد، در صورت افزایش زائران می‌توانیم از ظرفیت این استان‌ها استفاده کنیم.

 

اگر به عنوان حسن ختام نکته‌ای دارید بفرمایید.

پیشنهادمان این است اگر زائران قصد عزیمت به مناطق عملیاتی را دارند، حتما از راه‌هایی که ذکر شده، اقدام به ثبت نام کنند تا وضعیت حضورشان در منطقه از جهت اسکان و تغذیه مشخص باشد و با  مشکلی مواجه نشوند.

 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.