سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
دوشنبه 1403/02/10
ی, 1402/10/10 - 17:40

اعلام برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی توسط فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت را اعلام کرد.

به گزارش کوله بار، سردار محمدعلی نظری صبح امروز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه جاری در نشست خبری به‌مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان در محل بیت‌الزهرا(س) اظهار کرد: استان کرمان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید گرانقدر دارد.

وی بیان کرد: در غزه تعداد زیادی از کودکان و مادران در قتلگاه آمریکایی و صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و امیدواریم ریشه این غده سرطانی هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین فردی‌ست که سردار حاج قاسم سلیمانی را شناخت و حاج قاسم ارتباط نزدیکی با حضرت آقا داشت و اینکه راه، روش، منش و شیوه حاج قاسم «مکتب» نامیده شد برای این بود که وی اراده‌اش را با ولی زمان خود هماهنگ کرد.

نظری با بیان اینکه مکتب سلیمانی همان مکتب عاشورا، امام حسین(ع) و شهادت است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از صدق و اخلاص به‌عنوان ویژگی‌های بارز حاج قاسم نام بردند و این ویژگی‌ها نسبت به خصوصیات و نظامات فکری و عملیاتی سردار سلیمانی برتر بود.

وی تصریح کرد: راه و عمل حاج قاسم به عنوان یک راه درس‌آموز، مدرسه و مکتب توسط حضرت آقا معرفی شد ومکتب یک تئوری کلی و طرح جامع، هماهنگ و منسجم برای رساندن هر انسانی به کمال است.

این مقام ارشد نظامی اظهار داشت: اعتماد به‌نفس و شجاعت در محورهای مقاومت منجر به طوفان الاقصی شد و هیبت پوشالی دشمن را نابود کرد و دشمنان با شکست مفتضحانه‌ای که خوردند فقط آدم‌کشی را از راه دور با بمب‌های آمریکایی انجام می‌دهند و بمب بر سر مردم مظلوم غزه می‌ریزد.

نظری ابراز داشت: بعد از شهادت حاج قاسم هم مکتب او ادامه دارد. زنده بودن انقلاب را در تشییع جنازه شهید سلیمانی در داخل و خارج کشور دیدید.

وی بیان کرد: اقدامات زیادی در سال برای ترویج مکتب حاج قاسم انجام می‌شود و شبکه بزرگی از مردم ما آیین سالگرد را برگزار می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: با توجه به همزمانی ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهدای مقاومت همچنین در برنامه‌های سالگرد چهارم به این مناسبت فرخنده توجه می‌شود.

نظری ادامه داد: جهاد تبیین درباره مسائل غزه و قدس در برنامه‌های سالگرد چهارم شهدای مقاومت دیده شده است و برنامه‌های محتوایی، کیفی و ترویج مکتب حاج قاسم اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: مشارکت گرفتن از نوجوانان و جوانان، حفظ بیت‌المال به عنوان یکی از شاخصه‌های حاج قاسم و مردمی‌کردن برنامه‌ها نیز در اجرای برنامه‌ها مد نظر است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: ۳۰۰ موکب‌دار از سراسر کشور برای حضور در کرمان ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۰ درصد افزایش جمعیت زائران در سال جاری پیش‌بینی می‌شود که نشان می‌دهد، ارتباط مردم با حاج قاسم روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

نظری اظهار کرد: در حالی که آغاز آیین سالگرد چهارم را از ۱۲ دی‌ماه اعلام کرده‌ایم، اما موکب‌ها از ۹ دی‌ماه فعال شده‌اند و مردم در حال حرکت به سمت گلزار شهدا هستند که نشان می‌دهد، مکتب سلیمانی زنده است و سال‌به‌سال این ارتباط دلی بین سردار سلیمانی و مردم بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سردار سلیمانی در تمام برنامه‌ها مدنظر قرار گرفته است و هفته مقاومت از ۱۲ تا ۱۸ دی در کرمان و کشور برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: تکریم ۵۰۰ خانواده شهید، آیین پیوند فاطمی، فعالیت ۲۴ ساعته موکب‌ها در سراسر استان کرمان، آغاز عملیات اسکان رایگان به زائران، یادواره شهید سردار پورجعفری، رونمایی از تیزر انیمیشن و رویداد سه‌روزه تولید اثر تجسمی ازجمله برنامه‌ها در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.

نظری عنوان کرد: اجرای برنامه‌های ورزشی، مسابقات کشوری قلعه‌قوس، اجرای ختم قرآن به نیت حاج قاسم، ویژه‌برنامه دانشجویان بین‌الملل، تجمع دانش‌آموزان با عنوان نسل آرمانی، فرزندان سلیمانی و برگزاری آیین دعای ندبه از دیگر برنامه‌هاست.

وی همچنین کمک مومنانه، پروژه‌های آبرسانی و محرومیت‌زدایی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، افتتاحیه راهیان مکتب سلیمانی با حضور ۵ هزار نفر، ویژه‌برنامه روایت حبیب، یادواره شهید سلیمانی و محله را از دیگر برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برشمرد.

نظری ابراز کرد: برگزاری مسابقات علمی، کرسی‌های علمی و ترویجی با حضور اعضای هیئت علمی، نمایشگاه‌های دستاوردهای علمی و پژوهشی، ویژه‌برنامه لحظه شهادت و آیین راهپیمایی روز شهادت و اجلاسیه تجلیل از مادران و همسران شهدای مقاومت ازجمله برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی از گردهمایی فرزندان شهدا در بیت‌الزهرا(س)، یادواره شهدای سلامت، جشنواره شهید چمران، ویژه‌برنامه شهادت در گلزار شهدا، یادواره شهدای تشییع، قرائت دعای کمیل، یادواره شهید سلیمانی و گردهمایی ایل سلیمانی به‌عنوان دیگر برنامه‌ها نام برد.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اینکه شعار هفته مقاومت «شهید القدس» است، خاطرنشان کرد: گردهمایی یاران حاج قاسم، کُرسی علمی، تجدید میثاق اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی کشور، آزادسازی ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد، همایش بین‌المللی شهادت و غزه از دیگر برنامه‌های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی‌ست.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.