سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/08
چ, 1394/08/20 - 23:38

نتایج افکارسنجی درباره «روز شهید» در شورای اطلاع رسانی بنیاد اعلام شد

نتایج نظرسنجی یک مرکز معتبر علمی پیرامون آگاهی مردم از «روز 22 اسفند، روز شهید» در سال 1393 در سیزدهمین نشست شورای اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کوله بار، سیزدهمین نشست شورای اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 19 آبان ماه به ریاست سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
بر اساس گزارش ارائه شده از این پژوهش، آشنایی مردم با روز شهید در مقایسه با سال 1392 افزایش چشمگیری داشته و 87 درصد پاسخگویان پیرامون برنامه‌های رسانه ای در خصوص این روز نظر مثبت داشته‌اند.
در این جلسه نظر شهروندان تهرانی و 30 مرکز استان درباره روز شهید در جامعه بررسی شد که جامعه آماری مورد نظر اين پژوهش کل افراد 15 سال و بالاتر 30 مرکز استان کشور و مناطق 22 گانه شهر تهران بود و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران با خطای نمونه‏ گیری 2 درصد استفاده شده است.
بر اساس این نظرسنجی که توسط پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است، 35 و 3 دهم درصد افراد به صورت مشخص می‌دانستند روز شهید در چه زمانی است.
بر اساس این گزارش، برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهید از زمان دولت یازدهم و حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در بنیاد به صورت ویژه در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت. بر اساس بررسی‌هایی که پیش از این توسط پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات صورت گرفته بود، میزان آشنایی مردم با روز شهید پیش از برگزاری مراسم بزرگداشت این روز در سال 92 در حدود 1 درصد و پس از برگزاری این مراسم 17 درصد بوده است که آشنایی 35 و 3 دهم درصدی مردم با این روز پس از برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهید در سال 93 نشان‌دهنده روند مثبت آشنایی مردم با این روز است.
89 و 2 دهم درصد از افرادی که در مورد روز شهید اطلاع داشتند، از طریق صدا و سیما با این روز آشنا شده بودند. 3 و 7 دهم درصد پاسخگویان نیز از طریق پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و 2 و 4 نیز از طریق مطبوعات با روز شهید آشنا شده‌اند.
در همین بخش از نظرسنجی 1 و 4 دهم درصد از افراد از طریق دوستان و آشنایان، 1 درصد از طریق تبلیغات شهری، 8 دهم درصد از طریق خبرگزاری‌ها و 1 و 7 دهم درصد از طریق سایر روش‌ها با روز شهید آشنا شده بودند.
87 درصد پاسخگویان، برنامه‌های رسانه‌ای و به ویژه رسانه ملی را در خصوص بزرگداشت روز شهدا در سال گذشته مثبت ارزیابی کرده‌اند.
گفتنی است، روز 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا و روز شهید نام گرفته است که با برنامه‌های اجرا شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های اخیر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.
در ابتدای این نشست یکی از اساتید ارتباطات، پیرامون درگاه‌های مجازی و راهکارهای اجرایی برون‌رفت از مشکلات فعلی به ذکر توضیحاتی پرداخت و مواردی را در خصوص فناوری‌های نوین در حوزه ارتباطات در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد.
 
انتهای پیام/م
ایثار

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.