سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
ش, 1401/07/30 - 22:15
یادداشت؛

هشت سال دفاع مقدس فراتر از یک نبرد بود

ایران اسلامی در برابر بدخواهان و دشمنان، هر زمان که با وحدت و همدلی مردم ایستادگی و مقاومت کرد، به پیروزی و موفقیت رسیده است، هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز این وحدت است.

حمیدرضا دهقان کوزه تپراقی حقوقدان و مشاور تحصیلی در یادداشت ارسالی به کوله بار درباره دستاورد‌های دفاع مقدس نوشت: هشت سال دفاع مقدس فراتر از نبرد میان کشوری با کشوری دیگر و حامیانش بود که دستاورد‌های داخلی و بین المللی برای کشورمان داشت.

در زمان طاغوت در داخل کشور به دلیل شرایط حاکم و بیم از رژیم و متاسفانه گسترش مراکز فساد در شهر‌ها، رفت و آمد مردم با مساجد کمتر دیده می‌شد؛ با شروع جنگ روحیه دینی در مردم افزایش و ارتباط مردم با مساجد توسعه یافت و مساجد و پایگاه های بسیج نیز فعال شدند که مانند سنگری دینی عمل می کردند، این تحول عظیم سبب اعتقادات مذهبی، فضایل اخلاقی، روحیه شهادت طلبانه، قناعت و صرفه جويي، رشد باورهاي ديني و معنوی در بین مردم شد که شهدای دفاع مقدس حاصل همین باور‌های مذهبی در مساجد بودند، بعد از پایان جنگ، مردم از جهاد در مقابل متجاوزان و دشمنان به فکر جهاد دیگری بودند و ان ابادانی بود.

ایران اسلامی در برابر بدخواهان و دشمنان، هر زمان که با وحدت و همدلی مردم ایستادگی و مقاومت کرد، به پیروزی و موفقیت رسیده است در نتیجه تشکیل جمعیت بیش از بیست میلیون نفری بسیج در جمهوری اسلامی ایران باعث همدلی، ارامش، وحدت، سازندگی و بهبود برنامه‌ها و تاسیس کتابخانه‌ها و نهضت سواد اموزی و اردو‌ها زیارتی و ... شد که باعث تشویق نمازگزاران و جذب نیروی جوان گردید، داوطلب شدن مردم در جهاد سازندگی باعث چرخش تولید ملی و پیشرفت در صنعت و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و شعار ما می‌توانیم در جامعه نهادینه شد که در کنار هم بودن، همبستگی را همراه داشت و این مشاهده وحدت و ترقی دلیل کور شدن چشم دشمن است.

در صحنه بین الملل و در عرصه سیاسی نیز دوران دفاع مقدس تجربه خوبی برای نیرو‌های مسلح و وابستگی آن‌ها به متن مردم و جامعه بود، تجربه تجاوز رژیم بعث عراق باعث شد کشور به توانمندی‌های خودمتکی بوده و تمام وابستگیهایش به غرب و متحدان آن از بین برود و با تقویت اقتدار از نظر سیاسی و استراتژی دفاعی در مقابل تهاجم دشمنان توانست کشور را از تهدیدهای مرزی و حمله منافقین، گروهکها و دشمنان حفظ کند و به عنوان کشوری مسلمان و حامی مظلومان در مقابل ابرقدرتها قرارگیرد و همین رشد و تفکر سیاسی باعث امنیت برون مرزی گردید.

ما در این هشت سال دفاع مقدس توانستیم مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت کنیم؛ پرده از چهره‌ي تزویر جهان خواران کنار بزنیم؛ دوستان و دشمنانمان را بشناسیم؛ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را بشکنیم و به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دهیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال میتوان مبارزه کرد و پیروز بود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.