سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
س, 1394/11/20 - 09:20

خاطرات سردار فضلی از شب عملیات والفجر 8

جانشين سازمان بسیج مستضعفین روز گذشته در يادواره 53 شهيد پايگاه عابدينيه در سمنان به بیان خاطراتی از عمليات والفجر 8، طولاني ترين نبرد دفاع مقدس پرداخت.
به گزارش کوله بار، سردار علي فضلي روز گذشته در يادواره 53 شهيد پايگاه عابدينيه درسمنان تصريح كرد: در عمليات والفجر 8 طولاني ترين نبرد دفاع مقدس صورت گرفت.
 
وي با اشاره به اينكه در زمان انجام عمليات والفجر 8، تا ساعات پاياني براي شروع عمليات؛ تنها 18 لباس غواصي در دسترس بود، گفت: رزمندگان اسلام شش ماه تمام اين منطقه و تمام مواضع دشمن و قرارگاه هايشان را به صورت دقيق و شبانه روزي ارزيابي كرده بودند و براي انجام اين عمليات بايد از عرض رودخانه اروند عبور مي كردند.
 
رئیس قرارگاه مرکزی راهیان نور ادامه داد: اين هجده لباس غواصي هم به دليل تماس با سيم هاي خاردار حلقوي دشمن و هشت پري هاي درهم تنيده شده شان كه به خيال شان هيچ جنبنده اي نمي تواند از آنها عبور كند ، پاره شده بود. ما در حال آماده سازي رزمندگان بوديم؛ در حالي كه هنوز لباس به تعداد كافي نداشتيم؛ اما به فضل الهي در ساعات پاياني مانده به آغاز عمليات 100 دست لباس غواصي رسيد و آنرا ميان رزمندگان توزيع كردند.
 
فضلي گفت: تشريفات شب عمليات انجام شد، براي رزمندگان قرباني كرديم، آنها را از زير قرآن عبور داديم، اسفند و گلاب و لحظه خداحافظي از رزمنده ها رسيد كه به ناگاه باران رحمت الهي شروع به باريدن كرد و شدت باران به قدري زياد بود كه سطح آب متلاطم و صاف اروند رود، گل آلود شد. تمام رزمندگان و فرماندهان از اين رحمت الهي خداوند منان شگفت زده شده بودند؛ چرا كه دشمني كه در زلالي آب هر شئي را مي ديد امشب هيچ كاري نمي تواند بكند و حتي با قوي ترين دوربين ها هم نمي تواند آب را ببيند.
 
وي ادامه داد: رزمندگان ظرف مدت سي دقيقه لباسهايي كه برايشان بزرگ و يا كوچك بود معاوضه كردند و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء زمان آغاز عمليات والفجر 8 بود. بعد از انجام مراسم بدرقه، رزمندگان وارد آب شدند و مي بايست 1800 متر را از ساحل خودمان در آب پيش بروند تا برسند به حوزه اي كه شش ماه تمام آن را ارزيابي كرده بودند. جريان آب رزمندگان را با خود مي برد؛ رزمندگان تا نيمه هاي راه با چشم غير مسلح ديده مي شدند؛ ولي پس از آن بايد با دوربين هاي مادون شب آنها را مي ديديم.
 
جانشين سازمان بسیج مستضعفین تصريح كرد: رمز عمليات به نام ذريه پيامبر اكرم(ص)، يا فاطمه الزهرا(س) نامگذاري شده بود كه پس از قرائت اين رمز، مفهوم اين بود كه عمليات آغاز شده است و همه يگان ها و دسته ها با هم شروع كردند. رزمندگان غواص قرار گذاشته بودند كه تا جايي كه امكان دارد با سلاح سرد، دشمنان را از پاي در آورند تا كمتر سروصدا ايجاد شود.
 
فضلي در ادامه گفت: براي انجام اين عمليات 60 دقيقه زمان در نظر گرفته شده بود كه با عنايات خداوندي و تلاش رزمندگان، اين زمان به كمتر از دوازده دقيقه رسيد و در اين مدت كوتاه، تمام مواضع دشمن به تصرف سپاه اسلام در آمد.
 
وي ادامه داد: اگر عنايات خداوند منان نبود، اگر مددهاي غيبي خداوند نبود و اگر معامله رزمندگان با خدا نبود، ما امروز در آسايش و آرامش نبوديم.
 
جانشين سازمان بسیج مستضعفین در پايان با تشكر از خانواده هاي شهدا و 53 شهيد پايگاه عابدينيه سمنان گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس، قدرت شان را به منصه ظهور گذاشتند، اميدواريم شهدا ازهمه ما راضي باشند و ما توانسته باشيم حق مان را به آنها  ادا كنيم.
 
انتهای پیام/م
خبرگزاری دانشجو

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.